CUPRA rozszerza gamę silników oraz opcje wyposażenia w modelu Ateca

CUPRA rozszerza gamę silników oraz opcje wyposażenia w modelu Ateca

0 przez
  • Do standardowej wersji silnika CUPRA Ateca o mocy 300 KM (221 kW), dołączają dwa warianty: 150 KM (110 kW) i 190 KM (140 kW).
  • Rozszerzona gama silników zapewni klientom jeszcze większą możliwość wyboru.
  • Zamówienia modelu w nowych wersjach ruszą w lipcu. Samochód trafi do produkcji w III kwartale 2023 roku.

CUPRA Ateca, która była pierwszym modelem hiszpańskiej marki zyskuje nową gamę silników. Od teraz, do oryginalnego wariantu silnikowego o mocy 300 KM, który zyskał nazwę modelową – Ateca VZ, dołączył silnik benzynowy 1,5 TSI o mocy 150 KM (110 kW) oraz jednostka napędowa 2,0 TSI o mocy 190 KM (140 kW).

Wersje te zawierają 7-biegową dwusprzęgłową skrzynią manualną. Model z 190-konnym silnikiem został dodatkowo wyposażony w zaawansowaną technologię napędu 4Drive, która zapewnia zarówno imponującą moc jednostki, jak i stałą kontrolę bez względu na warunki panujące na drodze.

CUPRA Ateca to dla nas szczególny model, ponieważ to właśnie on stanowi początek pięcioletniej już historii marki. Poprzez wprowadzenie nowej gamy silników, dążymy do zwiększenia sprzedaży, inspirując się strategią, którą obraliśmy w przypadku modelu CUPRA Leon – powiedział Kai Vogler, wiceprezes ds. sprzedaży i marketingu CUPRA.

Nowe warianty zachowują charakterystyczną dla marki identyfikację wizualną zarówno w wyglądzie zewnętrznym, jak i wewnętrznym, jednocześnie rozszerzając dostęp do dodatkowych opcji wyposażenia. Dzięki temu klienci mogą cieszyć się większą możliwością wyboru. Stylistyka zewnętrzna wyróżnia się tylnym dyfuzorem, który sprawia, że SUV nabiera wyrazistego wyglądu. Natomiast wnętrze samochodu jeszcze bardziej podkreśla sportowy charakter, za sprawą foteli kubełkowych CUPRA. Całość dopełniają detale w kolorze miedzi w drzwiach oraz kokpicie, a także typowe dla hiszpańskiej marki przeszycia tapicerek.

Modele w nowych wersjach silnikowych dostępne będą od lipca 2023 roku.

Warto wiedzieć

W pierwszym półroczu 2022 roku zarejestrowano w Polsce 212,4 tys. nowych samochodów osobowych – o 12,3% mniej w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku.

Gorsze wyniki sprzedaży zanotowały również segmenty samochodów dostawczych (-18,3%), samochodów ciężarowych (-2,5%), przyczep i naczep (-8%) oraz autobusów (-8,9%).

Wzrosła natomiast sprzedaż samochodów osobowych z napędami alternatywnymi – w ciągu 6-ciu miesięcy 2022 roku zarejestrowano blisko 87 tys. tego typu pojazdów, o 10,3% więcej niż w analogicznym okresie 2021 roku.

Produkcja pojazdów samochodowych w Polsce w ciągu pierwszego półrocza 2022 roku wyniosła 214,3 tys. sztuk – co oznacza spadek o 14,6% rok do roku.

Od momentu rosyjskiej inwazji na Ukrainę znacząco wzrosły ceny metali używanych do produkcji samochodów – od aluminium w nadwoziu, palladu w katalizatorach, po nikiel w akumulatorach. Wojna zahamowała również dostawy niezwykle istotnych wiązek przewodów, które są produktem niezbędnym do budowy samochodów.

Ukraina jest ich głównym zaopatrzeniowcem, co już teraz doprowadziło do zawieszenia produkcji w kilku europejskich zakładach. Według danych AlixPartners i Comtrade, z Ukrainy pochodzi prawie 7 proc. wszystkich wiązek importowanych do Unii Europejskiej.

Co więcej, Ukraina odgrywa kluczową rolę w produkcji gazów niezbędnych do wytwarzania półprzewodników, takich jak krypton, argon, ksenon oraz przede wszystkim neon – z tego państwa pochodzi aż 70% ogólnoświatowej produkcji neonu. Warto dodać, że po aneksji Krymu w 2014 r. ceny neonu wzrosły aż 7-krotnie.

Nad Wisłą znajdują się liczne zakłady produkcyjne takich marek jak Inter Cars, Toyota Motor Poland czy Mercedes-Benz. Volkswagen Poznań wyprodukował od stycznia 2022 roku już 40 881 samochodów. W 2016 roku Mercedes-Benz zdecydował się wybrać Jawor w województwie dolnośląskim na lokalizację zakładu produkcyjnego o wartości 500 milionów euro. Na Dolnym Śląsku, w Kobierzycach, znajduje się największa w Europie fabryka baterii litowo-jonowych, które są niezbędne do produkcji pojazdów elektrycznych. Rozwijane są tam samoobsługowe linie produkcyjne wykorzystujące sztuczną inteligencję. Ponadto, szwedzki producent baterii do e-pojazdów, Northvolt, poinformował w lutym 2021 o budowie fabryki w Gdańsku. Koniec pierwszego etapu inwestycji o łącznej wartości 200 milionów dolarów zaplanowano na przełom 2022 i 2023 roku. 

Inwestorzy z branży motoryzacyjnej w Polsce mogą korzystać z preferencyjnych przepisów podatkowych i dotacji, które są różnymi formami pomocy publicznej. Wśród środków wspierających znajdują się zwolnienia z podatku dochodowego dla inwestycji oraz podatku od nieruchomości w Specjalnych Strefach Ekonomicznych, a także pomoc oferowana w ramach programów współfinansowanych ze środków Unii Europejskiej, które mają wspierać prace badawczo-rozwojowe.