CUPRA Leon – wnętrze, w którym każdy detal ma znaczenie

CUPRA Leon – wnętrze, w którym każdy detal ma znaczenie

0 przez
  • W 2020 roku CUPRA Leon ujrzała światło dzienne – i już od trzech lat cieszy się dużym zainteresowaniem wśród osób szukających połączenia miejskiego kompaktu ze sportowym charakterem.
  • CUPRA Leon cechuje się odważnymi i nietuzinkowymi rozwiązaniami stylistycznymi, które widać na pierwszy rzut oka są to np.: fotele kubełkowe CUP inspirowane siedzeniami wyścigowymi.
  • Sportowy design klasy premium, ambientowe oświetlenie oraz miedziane przeszycia foteli sprawiają, że CUPRA Leon wyróżnia się w swojej klasie stylistyką i detalami.

Duża część kierowców wychodzi z założenia, że samochód powinien nie tylko prowadzić się w komfortowy dla nich i dla pasażerów sposób, ale także odpowiednio wyglądać. W przypadku modelu CUPRA Leon to właśnie w środku samochodu doskonale widać, że każdy, nawet najmniejszy detal został starannie i w jak największym stopniu przemyślany.

Sekret tkwi w szczegółach

Już pierwszy rzut oka na wnętrze samochodu wystarczy, by zyskać pewność, że CUPRA Leon nie boi się odważnych i nietuzinkowych rozwiązań stylistycznych. Doskonale widać to choćby po fotelach kubełkowych CUP wyposażonych w elektryczną regulację, cechujących się charakterystyczną krzywizną, inspirowaną fotelami wyścigowymi. To właśnie one wpływają bezpośrednio na poprawę komfortu kierowcy na każdej drodze. Smaczku dodaje także wytłoczone na zagłówkach logo CUPRA, które przyciąga wzrok i idealnie komponuje się ze skórzanymi fotelami bez względu na wybór wariantu Genuine Black Leather, czy też Genuine Petrol Blue Leather. W obu przypadkach nie sposób nie zauważyć także charakterystycznych, miedzianych przeszyć. To właśnie one gwarantują niespotykany dotąd wygląd wnętrza samochodu.

Wewnętrzny i zewnętrzny design klasy premium

Kolejnymi elementami wnętrza modelu CUPRA Leon, które przyciągają wzrok, są bez wątpienia ambientowe oświetlenie kokpitu LED z możliwością wyboru koloru oraz miedziane logo, umieszczone centralnie na kierownicy, przywodzące na myśl sportowy charakter hiszpańskiej marki. Warto także zwrócić uwagę także na zewnętrzny design – CUPRA Leon wyposażona jest w tylną osłonę wykonaną z karbonu, czyli włókna węglowego. Kolejne elementy zwracające uwagę to także stylowe otwory wentylacyjne, dyfuzor, dopasowane lusterka boczne, tylne światło CUPRA Infinitive, dynamiczne kierunkowskazy tylne i powitalne światło CUPRA, które po odblokowaniu samochodu wyświetla na podłożu wyraźne logo marki, składają się na obraz sportowego kompaktu połączonego z miejskim charakterem.

Warto wiedzieć

W pierwszym kwartale 2022 roku zarejestrowano 102 tys. nowych samochodów osobowych – o 13,4% mniej w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku.

Spadek sprzedaży zanotowały również segmenty samochodów dostawczych (-12,3%), samochodów ciężarowych (-3,4%) oraz przyczep i naczep (-2,8%). Wzrosła natomiast sprzedaż samochodów osobowych z napędami alternatywnymi – w pierwszym kwartale 2022 r. w Polsce zarejestrowano 42 tys. tego typu pojazdów, o 13,5% więcej niż rok wcześniej.

Bardzo niepokojące wskaźniki odnotowano w obszarze produkcji pojazdów. W ciągu pierwszych trzech miesięcy 2022 roku w Polsce wyprodukowano zaledwie 90 tys. pojazdów – co oznacza spadek aż o 33,4% rok do roku. To najniższy od lat wynik pierwszych trzech miesięcy roku.  

W ostatniej dekadzie Polski przemysł motoryzacyjny odnotował 100% wzrost mierzony produkcją sprzedaną. Ten niebagatelny sukces, czyniący motoryzację drugim największym sektorem przemysłowym w Polsce (10,1% udziału), nie jest kwestią przypadku, ale rezultatem konsekwentnej pracy przedsiębiorców oraz atrakcyjności inwestycyjnej kraju.

Zarówno w wymiarze liczb bezwzględnych, jak również w ujęciu jakościowym Polska w tej części Europy to kraj o największej liczbie osób w wieku produkcyjnym posiadających solidne wykształcenie techniczne, zarówno na poziomie średnim jak i wyższym. 1,4 mln studentów, z czego ponad 300 tys. na kierunkach inżynierskich stanowi potencjał, który przekłada się bezpośrednio na znakomite wyniki finansowe oraz jakościowe firm inwestujących w Polsce.

Aspekt wielkości kraju, jego zróżnicowania regionalnego i dostępu do zasobów kadrowych jest szczególną przewagą Polski w regionie Europy Centralnej w czasie kiedy walka o talenty przekłada się bezpośrednio na możliwość dalszego rozwoju firm motoryzacyjnych.

Warto zauważyć, iż wydajność pracy na jednego zatrudnionego w sektorze motoryzacyjnym w Polsce wyniosła w 2016 r. 770,9 tys. PLN, co pozycjonuje motoryzację wśród najbardziej wydajnych sektorów przemysłu przetwórczego.

Od momentu rosyjskiej inwazji na Ukrainę znacząco wzrosły ceny metali używanych do produkcji samochodów – od aluminium w nadwoziu, palladu w katalizatorach, po nikiel w akumulatorach. Wojna zahamowała również dostawy niezwykle istotnych wiązek przewodów, które są produktem niezbędnym do budowy samochodów.

Ukraina jest ich głównym zaopatrzeniowcem, co już teraz doprowadziło do zawieszenia produkcji w kilku europejskich zakładach. Według danych AlixPartners i Comtrade, z Ukrainy pochodzi prawie 7 proc. wszystkich wiązek importowanych do Unii Europejskiej.

Co więcej, Ukraina odgrywa kluczową rolę w produkcji gazów niezbędnych do wytwarzania półprzewodników, takich jak krypton, argon, ksenon oraz przede wszystkim neon – z tego państwa pochodzi aż 70% ogólnoświatowej produkcji neonu. Warto dodać, że po aneksji Krymu w 2014 r. ceny neonu wzrosły aż 7-krotnie.