Coraz więcej CUPRA Studio w Polsce – czym zachwycają showroomy hiszpańskiej marki?

Coraz więcej CUPRA Studio w Polsce – czym zachwycają showroomy hiszpańskiej marki?

0 przez
  • W Polsce jest już 13 CUPRA Studio. W 2023 roku otworzono trzy nowe lokalizacje, a to dopiero początek zapowiadanej ekspansji.
  • Dzięki unikalnemu podejściu do klienta oraz oryginalnej formie w pierwszym półroczu sprzedano 4 250 nowych pojazdów hiszpańskiej marki w Polsce. W porównaniu do analogicznego okresu sprzed roku (1 748) jest to wzrost o 243%.
  • Do końca roku na terenie kraju będzie dostępnych aż 34 punktów sprzedaży samochodów marki CUPRA.

CUPRA Studio to sieć showroomów hiszpańskiej marki. W tej nietuzinkowej przestrzeni klienci mogą jeszcze bliżej poznać pełną gamę modeli CUPRA, akcesoriów, a także designerskich gadżetów. Popularność i odmienność od klasycznych salonów samochodowych przekłada się na zadowalające wyniki sprzedażowe. W pierwszym półroczu 2023 roku w punktach sprzedaży CUPRA sprzedano 4 250 pojazdów w Polsce. Rok wcześniej marka zamknęła pierwsze półrocze z wynikiem 1 748 sprzedanych samochodów, co stanowi wzrost o 243%.

– Bezprecedensowy wynik sprzedaży potwierdza skuteczność obranej przez nas strategii sprzedażowej. CUPRA Studio stanowią odpowiedź na potrzeby współczesnych klientów, którzy z jednej strony mogą poznać bliżej nasze samochody, ale także spędzić czas w swobodnej i zarazem inspirującej atmosferze, oddającej ducha i filozofię marki. Już teraz nasz flagowy model Formentor bije rekordy popularności, a to dopiero początek krajowej i europejskiej ekspansji – mówi Daria Zielaskiewicz, dyrektorka marek SEAT & CUPRA.

Nowe lokalizacje

Popularność CUPRA Studio sprawia, że marka cały czas rozwija swoją sieć. W pierwszym półroczu 2023 roku, liczba CUPRA Studio wzrosła do 13 punktów dzięki otwarciom w Katowicach, Kielcach oraz Wrocławiu. Marka planuje także otwarcie nowego CUPRA Studio w Toruniu. Poza showroomami hiszpańskiej marki, samochody CUPRA dostępne są również w 13 salonach SEAT-a. Dzięki temu do końca roku klienci będą mieli do dyspozycji aż 34 punkty sprzedaży w całym kraju.

– W CUPRA Studio nasi klienci mogą na miejscu obejrzeć wszystkie dostępne modele, w tym flagowego Formentora, również w limitowanej wersji VZ5 z silnikiem 2,5 TFSI i mocy 390 KM, elektrycznego Borna z zasięgiem do 550 km oraz model CUPRA Leon z bagażnikiem o pojemności 587 litrów. W każdym CUPRA Studio możliwe są również jazdy testowe wybranych modeli – dodaje Zielaskiewicz.

CUPRA Masterzy

W każdym Showroomie CUPRA o najwyższą jakość obsługi klientów dbają CUPRA Masterzy, którzy są jednocześnie prawdziwymi pasjonatami motoryzacji oraz stanowią najlepsze źródło wiedzy na temat hiszpańskiej marki. Zgodnie z globalną strategią, eksperci pomogą w wyborze i personalizacji samochodów oraz odpowiedzą na wszystkie pytania klientów, dotyczące oferowanych modeli.

Warto wiedzieć

Przedstawiciele firm motoryzacyjnych obecnych na polskim rynku przejawiają pesymizm oceniając zarówno obecną, jak i przyszłą sytuację branży.

Wskaźnik nastrojów menedżerów branży motoryzacyjnej wynosi 46 punktów i jest niższy aż o 23 punkty w porównaniu z wynikami badania przeprowadzonego w połowie 2021 roku. Z najnowszej edycji badania PZPM i KPMG pt. „Barometr nastrojów menedżerów firm motoryzacyjnych” wynika, że większość przedstawicieli branży nie spodziewa się zahamowania rozwoju elektromobilności – prognozując że do 2030 roku więcej niż co trzeci samochód osobowy będzie ładowany z gniazdka.

Światowy kryzys na rynku półprzewodników spowodował spadek sprzedaży w 8 na 10 firmach motoryzacyjnych działających na polskim rynku.

Według danych pochodzących z Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców w 2021 roku dokonano ponad 1,7 mln rejestracji nowych pojazdów, z czego aż 1,3 mln to samochody osobowe. W tym samym roku wydano ponad 372 tys. dokumentów prawa jazdy. Na rynku polskim dominują samochody stare.

Pod koniec 2020 roku aż 40% samochodów osobowych zarejestrowanych w Polsce miało ponad 20 lat, natomiast 38,3% miało od 11 do 20 lat. Dominującym typem pojazdów jest benzyna. W 2020 roku pojazdy z silnikami benzynowymi stanowiły 45% polskiego rynku samochodów. Na drugim miejscu z 40% były diesel, na trzecim miejscu uplasowało się LPG z 14%. Natomiast pojazdy z napędem hybrydowym to jedynie 1%.

Raport za rok 2020 pt. “Branża Motoryzacyjna” przygotowany przez Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego (PZPM) podaje, że w polskich fabrykach w 2020 roku wyprodukowano 428 tys. samochodów osobowych i lekkich dostawczych. To spadek o 31,2% w porównaniu z rokiem wcześniejszym, będący wynikiem czasowego zastopowania gospodarki w związku z pandemią COVID-19.

Według danych pochodzących z Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców w 2021 roku dokonano ponad 1,7 mln rejestracji nowych pojazdów, z czego aż 1,3 mln to samochody osobowe. W tym samym roku wydano ponad 372 tys. dokumentów prawa jazdy. Na rynku polskim dominują samochody stare.

Pod koniec 2020 roku aż 40% samochodów osobowych zarejestrowanych w Polsce miało ponad 20 lat, natomiast 38,3% miało od 11 do 20 lat. Dominującym typem pojazdów jest benzyna. W 2020 roku pojazdy z silnikami benzynowymi stanowiły 45% polskiego rynku samochodów. Na drugim miejscu z 40% były diesel, na trzecim miejscu uplasowało się LPG z 14%. Natomiast pojazdy z napędem hybrydowym to jedynie 1%.

Raport za rok 2020 pt. “Branża Motoryzacyjna” przygotowany przez Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego (PZPM) podaje, że w polskich fabrykach w 2020 roku wyprodukowano 428 tys. samochodów osobowych i lekkich dostawczych. To spadek o 31,2% w porównaniu z rokiem wcześniejszym, będący wynikiem czasowego zastopowania gospodarki w związku z pandemią COVID-19.