BENTLEY SPEED EDITION 12 – HOŁD DLA IKONY BRYTYJSKIEJ INŻYNIERII

BENTLEY SPEED EDITION 12 – HOŁD DLA IKONY BRYTYJSKIEJ INŻYNIERII

0 przez
  • Nowa, limitowana edycja od marki Bentley celebruje powstanie kultowego silnika Bentley W12.
  • Modele Bentayga, Flying Spur, Continental GT i Continental GTC, zostaną zaprezentowane w wersji Speed Edition 12.
  • Unikalne elementy stylistyczne obejmują m.in. emblemat „Edition 12”, ozdobne listwy podłogowe, hafty na siedzeniach oraz wstawki na desce rozdzielczej.
  • Produkcja silnika W12 zakończy się w kwietniu 2024 roku po przekroczeniu liczby 100 000 wyprodukowanych pojazdów, wyposażonych w ten kultowy 12-cylindrowy silnik brytyjskiego producenta.

Aby uczcić silnik W12, który napędzał flagowe modele brytyjskiej marki od 2003 roku, Bentley stworzy limitowaną edycję Speed Edition 12. Samochody z tej serii, napędzane będą 12-cylindrowym silnikiem, który jest uważany za najdoskonalszy układ napędowy współczesnej inżynierii motoryzacyjnej.

Bazujący na modelach Bentayga, Flying Spur, Continental GT i Continental GTC w specyfikacji Speed, pakiet Edition 12 charakteryzuje się wieloma unikalnymi udoskonaleniami stylistycznymi. Obejmuje on numerowaną tabliczkę silnika, hafty i kontrastowe obszycia siedzeń oraz deskę rozdzielczą w okleinie Grand Black z wygrawerowaną plakietką „Edition 12”.

Wyprodukowanych zostanie jedynie 120 sztuk każdego z czterech modeli, co sprawi, że wersje Speed Edition 12 staną się rzadkimi i poszukiwanymi pojazdami, hołdującymi silnikowi, który napędzał samochody firmy oraz jej sukces przez dwie dekady.

Bentley W12 historycznie

W 2003 r. silnik Bentley W12 zapoczątkował nową erę marki. Powstał wtedy pierwszy układ napędowy modelu należącego do Grupy Volkswagen – Continental GT. Unikalny kształt litery „W” 6-litrowego silnika W12 z podwójnym turbodoładowaniem umożliwił zmniejszenie go o 24% w porównaniu z innymi ówczesnymi silnikami, bez uszczerbku dla mocy i wydajności. Od tego czasu, dzięki ciągłej ewolucji i pracy inżynierów, moc napędowa wzrosła o 37%, moment obrotowy o 54%, a emisja spalin została zmniejszona o 25% w porównaniu z pierwotną wersją W12. Ten legendarny silnik zapewnia moc do 650 KM oraz moment obrotowy ze szczytowym poziomem 900 Nm już przy 1500 obr./min.

Brytyjska dostojność

Zewnętrzne cechy modeli Speed Edition 12 są subtelne i starannie dobrane, dzięki czemu można go łatwo zidentyfikować. Wśród charakterystycznych detali należy wyróżnić niedostępne w innych modelach brytyjskiej marki srebrne zaciski hamulcowe. Samochody Continental GT i Convertible zostaną uhonorowane  dodatkową plakietką „Speed Edition 12” na przednim błotniku, natomiast modele Bentayga i Flying Spur posiadać będą plakietki umieszczone w tylnej części nadwozia.

Dodatkowo, limitowana edycja zostanie wzbogacone elementami wyposażenia w specyfikacji Blackline: 22-calowymi, czarnymi felgami Speed oraz samopoziomującymi nakładkami na koła. Klienci będą mogli również wybrać nowy kolor karoserii – Opalite, dostępny jako opcja dodatkowa. Jasny szaro-zielony lakier charakteryzuje się subtelnym efektem miedzi, który połyskuje w promieniach słonecznych.

Mistrzowskie rzemiosło

Podświetlana listwa podłogowa powita kierowcę i pasażerów we wnętrzu o indywidualnym charakterze. Wszystkie modele Edition 12 dostępne będą w wersjach kolorystycznych Speed. Dominującym kolorem będzie czarny odcień Beluga, który może zostać wybrany jako jedyny kolor tapicerki lub zostać uzupełniony o niebieski Brunel, czerwony Cricketball, lniany lub pomarańczowy. Całość zostanie także wzbogacona o okleinę Grand Black, która zapewnia wysoki połysk elementów wnętrza.

Kolejnymi unikalnymi komponentami tej limitowanej edycji będą również siedzenia z lamówką Mulliner Silver i haftowaną nazwą „Edition 12”. Górne, pikowane partie foteli zostaną obszyte kontrastowym trójkolorowym szwem.

Uwagę zwraca także  okładzina w kolorze Grand Black wraz z wygrawerowaną plakietką Speed Edition 12. Ozdobione będą również nawiewy, które uhonoruje cyfra „12” wykonana maszynowo z litego materiału na powierzchni elementu sterującego.

Warto wiedzieć

W ostatniej dekadzie Polski przemysł motoryzacyjny odnotował 100% wzrost mierzony produkcją sprzedaną. Ten niebagatelny sukces, czyniący motoryzację drugim największym sektorem przemysłowym w Polsce (10,1% udziału), nie jest kwestią przypadku, ale rezultatem konsekwentnej pracy przedsiębiorców oraz atrakcyjności inwestycyjnej kraju.

Zarówno w wymiarze liczb bezwzględnych, jak również w ujęciu jakościowym Polska w tej części Europy to kraj o największej liczbie osób w wieku produkcyjnym posiadających solidne wykształcenie techniczne, zarówno na poziomie średnim jak i wyższym. 1,4 mln studentów, z czego ponad 300 tys. na kierunkach inżynierskich stanowi potencjał, który przekłada się bezpośrednio na znakomite wyniki finansowe oraz jakościowe firm inwestujących w Polsce.

Aspekt wielkości kraju, jego zróżnicowania regionalnego i dostępu do zasobów kadrowych jest szczególną przewagą Polski w regionie Europy Centralnej w czasie kiedy walka o talenty przekłada się bezpośrednio na możliwość dalszego rozwoju firm motoryzacyjnych.

Warto zauważyć, iż wydajność pracy na jednego zatrudnionego w sektorze motoryzacyjnym w Polsce wyniosła w 2016 r. 770,9 tys. PLN, co pozycjonuje motoryzację wśród najbardziej wydajnych sektorów przemysłu przetwórczego.

W ostatniej dekadzie Polski przemysł motoryzacyjny odnotował 100% wzrost mierzony produkcją sprzedaną. Ten niebagatelny sukces, czyniący motoryzację drugim największym sektorem przemysłowym w Polsce (10,1% udziału), nie jest kwestią przypadku, ale rezultatem konsekwentnej pracy przedsiębiorców oraz atrakcyjności inwestycyjnej kraju.

Zarówno w wymiarze liczb bezwzględnych, jak również w ujęciu jakościowym Polska w tej części Europy to kraj o największej liczbie osób w wieku produkcyjnym posiadających solidne wykształcenie techniczne, zarówno na poziomie średnim jak i wyższym. 1,4 mln studentów, z czego ponad 300 tys. na kierunkach inżynierskich stanowi potencjał, który przekłada się bezpośrednio na znakomite wyniki finansowe oraz jakościowe firm inwestujących w Polsce.

Aspekt wielkości kraju, jego zróżnicowania regionalnego i dostępu do zasobów kadrowych jest szczególną przewagą Polski w regionie Europy Centralnej w czasie kiedy walka o talenty przekłada się bezpośrednio na możliwość dalszego rozwoju firm motoryzacyjnych.

Warto zauważyć, iż wydajność pracy na jednego zatrudnionego w sektorze motoryzacyjnym w Polsce wyniosła w 2016 r. 770,9 tys. PLN, co pozycjonuje motoryzację wśród najbardziej wydajnych sektorów przemysłu przetwórczego.

W pierwszym kwartale 2022 roku zarejestrowano 102 tys. nowych samochodów osobowych – o 13,4% mniej w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku.

Spadek sprzedaży zanotowały również segmenty samochodów dostawczych (-12,3%), samochodów ciężarowych (-3,4%) oraz przyczep i naczep (-2,8%). Wzrosła natomiast sprzedaż samochodów osobowych z napędami alternatywnymi – w pierwszym kwartale 2022 r. w Polsce zarejestrowano 42 tys. tego typu pojazdów, o 13,5% więcej niż rok wcześniej.

Bardzo niepokojące wskaźniki odnotowano w obszarze produkcji pojazdów. W ciągu pierwszych trzech miesięcy 2022 roku w Polsce wyprodukowano zaledwie 90 tys. pojazdów – co oznacza spadek aż o 33,4% rok do roku. To najniższy od lat wynik pierwszych trzech miesięcy roku.  

Porada tygodnia AUTO Time

Bezpieczeństwo na drodze to kwestia kluczowa, mająca na celu ochronę życia i zdrowia wszystkich uczestników ruchu drogowego. Oto kilka podstawowych zasad bezpieczeństwa na drodze:

  1. Przestrzegaj ograniczeń prędkości: Zawsze dostosowuj prędkość do warunków drogowych, znaków drogowych i przepisów. Nadmierna prędkość jest jednym z głównych czynników wypadków drogowych.
  2. Zawsze używaj pasów bezpieczeństwa: Zapięcie pasa bezpieczeństwa może znacząco zwiększyć szanse na przeżycie w przypadku wypadku. Upewnij się, że wszyscy pasażerowie w pojeździe mają zapięte pasy.
  3. Unikaj jazdy pod wpływem alkoholu lub narkotyków: Kierowanie pojazdem pod wpływem substancji psychoaktywnych jest niebezpieczne i może prowadzić do tragicznych wypadków. Jeśli planujesz spożywać alkohol, zorganizuj alternatywny środek transportu.
  4. Przestrzegaj znaków drogowych: Znaki drogowe zawierają istotne informacje dotyczące ograniczeń prędkości, kierunku ruchu, skrzyżowań i innych ważnych elementów drogi. Zawsze zwracaj uwagę na znaki i przestrzegaj ich.
  5. Uważaj na pieszych i rowerzystów: Bądź szczególnie ostrożny w obszarach, gdzie mogą pojawić się piesi i rowerzyści. Zawsze ustępuj pierwszeństwa pieszym na przejściach dla pieszych.
  6. Zachowaj bezpieczną odległość: Trzymaj bezpieczną odległość między swoim pojazdem a pojazdem przed tobą. To umożliwi ci reakcję na nagłe zdarzenia i uniknięcie kolizji.
  7. Regularnie sprawdzaj pojazd: Upewnij się, że twój pojazd jest w dobrym stanie technicznym. Regularne przeglądy, wymiana oleju, sprawdzenie hamulców i oświetlenia są kluczowe dla utrzymania bezpieczeństwa na drodze.
  8. Unikaj używania telefonu podczas jazdy: Rozmawianie przez telefon komórkowy lub przeglądanie treści podczas jazdy może być bardzo niebezpieczne. Zawsze skoncentruj się na prowadzeniu pojazdu.
  9. Ustępuj pierwszeństwa: Zawsze ustępuj pierwszeństwa, gdy to konieczne, zwłaszcza na skrzyżowaniach i w innych miejscach, gdzie istnieje ryzyko kolizji.
  10. Bądź elastyczny i cierpliwy: Nie zawsze wszystko pójdzie zgodnie z planem. Bądź elastyczny, cierpliwy i dostosuj się do zmieniających się warunków drogowych.

Przestrzeganie tych zasad może znacząco przyczynić się do poprawy bezpieczeństwa na drodze i zminimalizowania ryzyka wypadków drogowych.