ABT CUPRA XE podpisuje kontrakt z Sebastianem Loebem

ABT CUPRA XE podpisuje kontrakt z Sebastianem Loebem

0 przez
  • Loeb połączy siły z Klarą Andersson podczas kolejnego wyścigu Extreme E Island X Prix na Sardynii.
  • Tym samym zastąpi Nassera Al-Attiyah, który w tym samym czasie bierze udział w Baja World Cup.
  • Loeb wygrał w swojej karierze dziewięć Rajdowych Mistrzostw Świata i Mistrzostwa Świata Extreme E.

Znany kierowca rajdowy Sebastian Loeb dołączy do drużyny ABT CUPRA XE i Klary Andersson w najbliższym wyścigu z serii Extreme E na Sardynii – Island X Prix w dniach 8-9 lipca 2023 roku. Zespół wspólnie z nowym zawodnikiem będzie walczyć o zwycięstwo we włoskich rozgrywkach za kierownicą elektrycznej CUPRY Tavascan XE.

Sebastian Loeb w trakcie swojej kariery zdobył wiele tytułów w różnych dyscyplinach motorsportowych. Oprócz zwycięstwa w Mistrzostwach Świata Extreme E w zeszłym roku, Loeb ma na swoim koncie dziewięć tytułów Rajdowego Mistrza Świata.

– Nie mogę się doczekać powrotu do Extreme E po dwóch sezonach, w których miałem przyjemność jeździć. Charakter zawodów jest zbliżony do Rallycrossu, więc to zdecydowanie mi odpowiada. Cieszę się na współpracę z nowym teamem – komentuje Sebastian Loeb.

Twórcy Extreme E poprzez zawody zachęcają do podjęcia aktywnych działań w celu ochrony przyszłości planety. Wyścigi terenowe elektrycznych pojazdów odbywają się w naturalnych środowiskach zagrożonych zmianami klimatu przede wszystkim po to, by zwrócić uwagę na ich postępująca degradację i przyczynić się do zrównoważonego rozwoju. CUPRA jest częścią Extreme E od samego początku istnienia rozgrywek, czyli od 2021 roku. Zawody wyróżnia także udział kierowców obu płci, co stanowi rzadkość w zawodach wyścigów samochodowych. To postępowe podejście współgra z zaangażowaniem marki CUPRA na rzecz równości płci.

–  Mamy w tym sezonie jasny cel – chcemy walczyć o miejsca na podium. Cieszymy się, że Sebastian będzie częścią CUPRA Tribe. Z niecierpliwością czekamy na najbliższy wyścig na Sardynii i jesteśmy co do niego pełni optymizmu – powiedział Xavi Serra, szef CUPRA Racing.

Najbliższe zawody z serii Extreme E odbędą się na Sardynii w dniach 8-9 lipca.

Warto wiedzieć

W pierwszym półroczu 2022 roku zarejestrowano w Polsce 212,4 tys. nowych samochodów osobowych – o 12,3% mniej w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku.

Gorsze wyniki sprzedaży zanotowały również segmenty samochodów dostawczych (-18,3%), samochodów ciężarowych (-2,5%), przyczep i naczep (-8%) oraz autobusów (-8,9%).

Wzrosła natomiast sprzedaż samochodów osobowych z napędami alternatywnymi – w ciągu 6-ciu miesięcy 2022 roku zarejestrowano blisko 87 tys. tego typu pojazdów, o 10,3% więcej niż w analogicznym okresie 2021 roku.

Produkcja pojazdów samochodowych w Polsce w ciągu pierwszego półrocza 2022 roku wyniosła 214,3 tys. sztuk – co oznacza spadek o 14,6% rok do roku.

W ostatniej dekadzie Polski przemysł motoryzacyjny odnotował 100% wzrost mierzony produkcją sprzedaną. Ten niebagatelny sukces, czyniący motoryzację drugim największym sektorem przemysłowym w Polsce (10,1% udziału), nie jest kwestią przypadku, ale rezultatem konsekwentnej pracy przedsiębiorców oraz atrakcyjności inwestycyjnej kraju.

Zarówno w wymiarze liczb bezwzględnych, jak również w ujęciu jakościowym Polska w tej części Europy to kraj o największej liczbie osób w wieku produkcyjnym posiadających solidne wykształcenie techniczne, zarówno na poziomie średnim jak i wyższym. 1,4 mln studentów, z czego ponad 300 tys. na kierunkach inżynierskich stanowi potencjał, który przekłada się bezpośrednio na znakomite wyniki finansowe oraz jakościowe firm inwestujących w Polsce.

Aspekt wielkości kraju, jego zróżnicowania regionalnego i dostępu do zasobów kadrowych jest szczególną przewagą Polski w regionie Europy Centralnej w czasie kiedy walka o talenty przekłada się bezpośrednio na możliwość dalszego rozwoju firm motoryzacyjnych.

Warto zauważyć, iż wydajność pracy na jednego zatrudnionego w sektorze motoryzacyjnym w Polsce wyniosła w 2016 r. 770,9 tys. PLN, co pozycjonuje motoryzację wśród najbardziej wydajnych sektorów przemysłu przetwórczego.

Rozwój rynku motoryzacyjnego w Polsce i Europie w najbliższych latach upływał będzie pod znakiem unijnej propozycji “Fit for 55”. Celem tej propozycji jest zmniejszenie emisji gazów cieplarnianych o 55% do 2030 roku. Dzięki czemu UE zakłada osiągnięcie ostatecznie neutralność pod względem emisji dwutlenku węgla do 2050 roku. Aby osiągnąć ten poziom, konieczne byłoby wyeliminowanie tradycyjnych napędów i zastąpienie ich zeroemisyjnymi już do 2030 roku. Oznacza to również, że pojazdy niespełniające tych wymogów musiałyby zniknąć z rynku europejskiego po 2035 roku.

Dodatkowo, wskazuje się potrzebę większej cyfryzacji polskiego rynku motoryzacyjnego. Dotychczas kanały kontaktu z klientem i sprzedaży opierały się na punktach stacjonarnych. Pandemia wymusiła zmianę tego modelu i pokazała potencjał wirtualnej sprzedaży samochodów, zarówno dystrybutorom, jak i klientom. Ci drudzy zachęceni są do zakupu pojazdu online między innymi dzięki gwarancji satysfakcji, konkurencyjnym cenom, zaufaniu do marki oraz możliwości ulepszeń po zakupie.