Jak CUPRA wkroczyła do metaverse?

Jak CUPRA wkroczyła do metaverse?

0 przez
  • Hiszpańska marka CUPRA obecnie chętnie rozszerza zakres swojej działalności o wirtualną rzeczywistość.
  • Producent w zeszłym roku wkroczył do świata metaverse, uruchamiając swój wirtualny świat na platformie Metahype. Użytkownik ma w niej szansę spróbować swoich sił za kierownicą m.in. najnowszego pojazdu producenta z Martorell – CUPRA Tavascan.
  • W ramach współpracy z festiwalem Primavera Sound uczestnicy platformy mają możliwość doświadczenia atrakcji związanych z festiwalem, m.in. stworzenia muzycznego utworu inspirowanego hiszpańską marką na symulatorze DJ-skim.

Wirtualna rzeczywistość jest coraz częściej wykorzystywana w różnych dziedzinach życia, m.in. w medycynie lub fotografii. Marki motoryzacyjne z zaciekawieniem obserwują ten trend i w nim aktywnie uczestniczą. Jedną z nich jest hiszpański producent CUPRA, który wykorzystuje bogate możliwości wirtualnego świata. Wśród wiodących działań dominuje obecność w przestrzeni Metahype, która daje użytkownikom mnóstwo możliwości i unikalnych doświadczeń.

Wirtualny świat w wydaniu CUPRY

Metahype jest wirtualną przestrzenią opracowaną wspólnie z firmą VISYON. Hiszpański producent wystartował na tej platformie w 2022 roku i stale ją rozwija. Obecnie udostępnia w niej zarejestrowanym użytkownikom, czyli Hyperom pięć stref, które współtworzą Dystrykt CUPRA.

Członkowie CUPRA Tribe mogą spotykać się w przestrzeni CUPRA Plaza. CUPRA Racing z kolei to platforma dla Hyperów, którzy mogą zmierzyć się ze sobą i sprawdzić swoje możliwości w wyścigach samochodowych na dwóch różnych torach. W Strefie CUPRA Metahype City Garage znajdują się modele hiszpańskiego producenta, w tym pojazdy uczestniczące w wyścigach Formuły E oraz Extreme E. W dedykowanej strefie można spotkać CUPRA Masterów oraz przetestować najnowszy model CUPRA Tavascan. W przestrzeni CUPRA Hub Hyperzy mogą wziąć udział m.in. w Dancing Challenges – jednej z akcji powstałej we współpracy z festiwalem Primavera Sound. Z kolei w strefie CUPRA Next użytkownicy mają możliwość zaprojektowania m.in. modelu CUPRA DarkRebel.

Dodatkowo, w ramach współpracy z festiwalem Primavera Sound, użytkownicy mogą spróbować swoich sił m.in. w miksowaniu i tworzeniu utworów inspirowanych hiszpańską marką za sterami DJ-skiej konsoli w przestrzeni Primavera Booth.

Wirtualna rzeczywistość w zasięgu ręki

Jedną z najnowszych i niecodziennych funkcjonalności dostępnych na Metahype jest współpraca z platformą metaverse Mona. Pozwala ona użytkownikom odkrywać inne wirtualne przestrzenie oraz udostępnia im unikalne narzędzia oraz infrastrukturę. Dzięki nim korzystający zyskują wysokiej jakości doświadczenia w metaverse.

CUPRA stale rozwija swoją przestrzeń w Metahype. W planach marki jest rozbudowanie strefy CUPRA Racing o kolejne modele i tory wyścigowe, m.in. trasę inspirowaną kultowym Autódromo de Sitges-Terramar. Powstaną też kolejne strefy, m.in. CUPRA Visualizer, CUPRA E-Racer Circuit oraz CUPRA Tavascan Experience Drone.

Warto wiedzieć

W pierwszym półroczu 2022 roku zarejestrowano w Polsce 212,4 tys. nowych samochodów osobowych – o 12,3% mniej w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku.

Gorsze wyniki sprzedaży zanotowały również segmenty samochodów dostawczych (-18,3%), samochodów ciężarowych (-2,5%), przyczep i naczep (-8%) oraz autobusów (-8,9%).

Wzrosła natomiast sprzedaż samochodów osobowych z napędami alternatywnymi – w ciągu 6-ciu miesięcy 2022 roku zarejestrowano blisko 87 tys. tego typu pojazdów, o 10,3% więcej niż w analogicznym okresie 2021 roku.

Produkcja pojazdów samochodowych w Polsce w ciągu pierwszego półrocza 2022 roku wyniosła 214,3 tys. sztuk – co oznacza spadek o 14,6% rok do roku.

Co – oprócz aspektu wysokich kwalifikacji i dostępności pracowników - czyni Polskę wyjątkową dla branży motoryzacyjnej?

  • Dostępność Transportowa – Zrealizowane (3 249 km) oraz planowane (4 400 km) w najbliższych latach inwestycje w rozwój autostrad i dróg ekspresowych przełożą się wkrótce na 5. pozycję Polski w Europie pod względem długości sieci dróg najwyższej kategorii (wyprzedzając Wielką Brytanię). Także znaczące inwestycje w rozwój terminali portowych, szczególnie kontenerowych - pozwoliło na pozyskanie przez polskie porty regularnych połączeń obsługiwanych przez największe statki z Azją i resztą Europy. De facto, polskie porty stają się bramą dla transportu morskiego dla krajów regionu.
  • Możliwości Kooperacyjne – Obecność ponad 660 firm poddostawczych z certyfikatem IATF 16949:2016, jak również cztery fabryki pojazdów samochodowych (2 x VW Pojazdy Użytkowe, FCA oraz Grupa PSA z fabryką Opla), 6 fabryk autobusów (Solaris, MAN, Scania, Volvo, Autosan, URSUS/AMZ) oraz jedna fabryka pojazdów ciężarowych MAN stanowią o szansach współuczestniczenia w tworzeniu wartości dodanej tego sektora. Specjalnością Polski jest produkcja silników samochodowych czego przykładem są fabryki Volkswagena, Toyoty (dwa zakłady), FCA, Opla oraz obecnie budowany zakład Daimlera. Nie bez znaczenia pozostaje również geograficzna bliskość  pozostałych krajów regionu Europy Centralnej o rozwiniętym sektorze motoryzacyjnym,
  • E-Mobilność – Oficjalnym priorytetem dla kraju jest rozwój elektromobilności. Specjalne programy ulg oraz dofinansowania dla producentów (program E-bus), jak również wspierające rozwój infrastruktury na rzecz e-mobilności stworzą dodatkowe szanse biznesowe. Szacowana łączna wartość programów związanych z tym zagadnieniem może wynieść w okresie najbliższych dziesięciu lat nawet 19,4 mld PLN.
  • Efektywność Finansowa – Atrakcyjny system zachęt inwestycyjnych obejmujący bezpośrednie wsparcie gotówkowe oraz zwolnienia podatkowe to jeden z elementów mających wpływ na wyniki finansowe. Niemniej ważna jest także organizacja pracy oraz pozostałe koszty operacyjne, które w Polsce pozostają na konkurencyjnym poziomie. Przykładowo, w zakresie obciążeń z tytułu ubezpieczeń społecznych procentowa wielkość narzutu na wynagrodzenia brutto płatna przez pracodawcę osiąga w Polsce drugi najniższy poziom wśród krajów regionu.
  • Działalność B+R – Dojrzały ekosystem współpracy z uczelniami oraz wysoka jakość kształcenia stwarzają solidne podwaliny pod rozwój działalności badawczo-rozwojowej. Centra B+R takich firm jak ZF TRW, Delphi, Wabco, Faurecia, Nexteer, Tenneco, Eaton, Valeo, Mahle, GKN Driveline są tego dobrym przykładem.

W pierwszym półroczu 2022 roku zarejestrowano w Polsce 212,4 tys. nowych samochodów osobowych – o 12,3% mniej w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku.

Gorsze wyniki sprzedaży zanotowały również segmenty samochodów dostawczych (-18,3%), samochodów ciężarowych (-2,5%), przyczep i naczep (-8%) oraz autobusów (-8,9%).

Wzrosła natomiast sprzedaż samochodów osobowych z napędami alternatywnymi – w ciągu 6-ciu miesięcy 2022 roku zarejestrowano blisko 87 tys. tego typu pojazdów, o 10,3% więcej niż w analogicznym okresie 2021 roku.

Produkcja pojazdów samochodowych w Polsce w ciągu pierwszego półrocza 2022 roku wyniosła 214,3 tys. sztuk – co oznacza spadek o 14,6% rok do roku.