Elektryczny SUV w rękach rajdowego zwycięzcy
- Sébastien Loeb za kierownicą CUPRA Tavascan przed startem w CUPRA Tavascan XE podczas udziału w Island X Prix na Sardynii.
- 9-krotny zwycięzca Rajdowych Mistrzostw Świata podkreśla szybką reakcję przepustnicy w samochodach elektrycznych.
- Loeb uważa, że motorsport musi podążać ścieżką elektryfikacji.
Sébastien Loeb, dziewięciokrotny zwycięzca Rajdowych Mistrzostw Świata, podzielił się swoimi wrażeniami za kierownicą samochodów elektrycznych, w tym przede wszystkim CUPRY Tavascan XE, którym brał udział w zmaganiach podczas zawodów z serii Extreme E na Sardynii w wyścigu Island X Prix. Pomimo decyzji o rezygnacji z udziału w mistrzostwach w tym roku, Seb przyjął wyzwanie zaproponowane przez ABT CUPRA XE Team i wziął udział w dwóch wyścigach elektrycznych SUV’ów.
Przed ściganiem się CUPRA Tavascan XE Loeb miał okazję odbyć jazdę próbną seryjnym Tavascanem po wyspie.
– Jeśli chodzi o osiągi i reakcję przepustnicy, samochody elektryczne są niesamowite. Prowadzenie ich to czysta przyjemność – zapewnia Sébastien Loeb. – Ich reakcja jest czymś, czego nie mamy w samochodach z silnikiem spalinowym.
Sébastien widzi również wyraźną drogę do elektryfikacji w zakresie mobilności i uważa, że sporty motorowe powinny podążać za tą ewolucją.
CUPRA w Extreme E
Formuła Extreme E stanowi odpowiedź na trwający kryzys klimatyczny. To pierwsza tego typu inicjatywa sportowa, która zwraca uwagę na zagrożenia wokół ekosystemów na całym świecie. Lokalizacje wyścigów zostały dobrane tak, by przybliżyć wpływ zmian klimatycznych na środowisko, zachęcając w ten sposób do podjęcia pozytywnych działań w celu ochrony przyszłości naszej planety. Pomysłodawcy zawodów współpracują z lokalnymi organizacjami (Ba’a Foundation, Oceanium, The Nature Conservancy) oraz UNICEF-em w ramach projektu „Program Legacy”. Celem jest wspieranie w szerszym zakresie miejsc, w których odbywają się wyścigi.
Extreme E jest połączeniem ekscytujących wyścigów bezemisyjnych samochodów terenowych, edukacji klimatycznej i działań, które mają przyspieszyć popularyzację pojazdów elektrycznych na rynku motoryzacyjnym. To kolejny krok na drodze do zmniejszenia emisji CO2 i osiągnięcia bardziej zrównoważonego stylu życia. Extreme E to także jedne z nielicznych dużych zawodów wyścigowych, w których uczestniczą zespoły złożone z kierowców różnych płci, co odpowiada zaangażowaniu CUPRA w ich równouprawnienie.
CUPRA jest częścią Extreme E od samego początku – jako pierwsza marka motoryzacyjna ogłosiła swój udział w 2021 roku, łącząc siły z ABT Sportsline jako głównym partnerem zespołu.
Kalendarz wyścigów 2023
11-12 marca: Neom, Arabia Saudyjska (Desert X-Prix)
13-14 maja: Dumfries & Galloway, Szkocja (Hydro X-Prix)
8-9 lipca: Sardynia, Włochy (Island X-Prix)
16-17 września: Stany Zjednoczone lub Amazonia (TBC X-Prix)
2-3 grudnia: Antofagasta, Chile (Copper X-Prix)