Bezpieczna wymiana i konserwacja opon. Mechanicy sieci Q Service Castrol podpowiadają optymalne rozwiązania

Bezpieczna wymiana i konserwacja opon. Mechanicy sieci Q Service Castrol podpowiadają optymalne rozwiązania

0 przez

Trwa okres wymiany opon na zimowe. Nieprawidłowe przeprowadzenie tej czynności może okazać się niebezpieczne w skutkach. Warto w tym zakresie skorzystać z usług profesjonalnego warsztatu samochodowego. Marka Q Service Castrol rusza z wyjątkową jesienną ofertą.

Niepoprawna wymiana opon może w konsekwencji doprowadzić do ich uszkodzenia, a, co za tym idzie, niebezpiecznych sytuacji, do których może dojść podczas jazdy. By na drodze zimą czuć się bezpiecznie, najlepszym rozwiązaniem jest umówienie się na wymianę opon w profesjonalnym warsztacie samochodowym.

Na co należy zwrócić uwagę podczas wymiany opon?

Właściwa wymiana opon wpływa na bezpieczeństwo podczas jazdy. Jeden z ważniejszych aspektów dotyczy ich odpowiedniego wyważenia. Nieprawidłowe wykonanie tej czynności może mieć zły wpływ na stan zawieszenia oraz jakość prowadzenia samochodu, jak również negatywnie wpływać na układ kierowniczy auta. Opony powinny posiadać także właściwy poziom ciśnienia. Ich zbyt niska bądź zbyt wysoka wartość zdecydowanie przyspiesza stopień zużycia. Od właściwego ciśnienia w oponach zależy również bezpieczeństwo podczas jazdy. Warto też sprawdzić stan śrub oraz ich dokręcenia, szczególnie po przejechaniu kilkunastu kilometrów na wymienionym komplecie opon. Dobrym pomysłem jest także sprawdzenie opony w kole zapasowym – szczególnie poziomu ich ciśnienia oraz możliwych uszkodzeń.

Przy konserwacji opon sezonowych należy pamiętać o ich właściwym przechowywaniu. Idealnym rozwiązaniem jest umieszczenie ich w specjalnych stojakach bądź w magazynach warsztatów samochodowych. Systematycznie powinny być obracane tak, by uniknąć deformacji. Opony nie powinny mieć długotrwałego kontaktu z ziemią, ze słońcem czy wilgocią, jak również chemikaliami ani olejami. Może to doprowadzić do przyspieszonego uszkodzenia gumy.

Doszło do awarii? W warsztacie Q Service Castrol wymienisz opony gratis

Nawet przy należytej dbałości o komplet ogumienia, może dojść do niespodziewanych usterek. Zazwyczaj producenci oferują na nie gwarancje, które są ograniczone zarówno pod względem czasowym, jak i rodzaju uszkodzenia możliwego do naprawy bądź wymiany. Warsztaty sieci Q Service Castrol wychodzą naprzeciw potrzebom swoich klientów, zapewniając gwarancję na komplet opon Continental bądź Semperit na okres 12 miesięcy. W tym czasie w przypadku uszkodzenia mechanicznego opony, mechanicy wymienią ją na nową. Co więcej, podczas trwającej jesiennej promocji każdy, kto kupi zestaw opon w jednym z warsztatów sieci, otrzyma w prezencie kubek termiczny, który zdecydowanie przyda się na coraz chłodniejsze dni.

Warto przy tej okazji przypomnieć, że sieć warsztatów Q Service Castrol oprócz gwarancji na opony, zapewnia również dwie inne – na silnik oraz hamulce. Firma pokrywa koszty części i naprawy awarii w czasie 12 miesięcy od daty wymiany oleju Castrol Edge™, Magnatec™ lub GTX™ w Q Service Castrol bądź po przebyciu dystansu 10 000 km. W przypadku hamulców, tarcz oraz klocków hamulcowych, sieć zapewnia klientom warsztatów Q Service Castrol wymianę uszkodzonych tarcz na nowe produkty ATE przed osiągnięciem przebiegu 50 000 km lub upływem 36 miesięcy od daty wymiany i zakupu.

Warto wiedzieć

Według danych pochodzących z Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców w 2021 roku dokonano ponad 1,7 mln rejestracji nowych pojazdów, z czego aż 1,3 mln to samochody osobowe. W tym samym roku wydano ponad 372 tys. dokumentów prawa jazdy. Na rynku polskim dominują samochody stare.

Pod koniec 2020 roku aż 40% samochodów osobowych zarejestrowanych w Polsce miało ponad 20 lat, natomiast 38,3% miało od 11 do 20 lat. Dominującym typem pojazdów jest benzyna. W 2020 roku pojazdy z silnikami benzynowymi stanowiły 45% polskiego rynku samochodów. Na drugim miejscu z 40% były diesel, na trzecim miejscu uplasowało się LPG z 14%. Natomiast pojazdy z napędem hybrydowym to jedynie 1%.

Raport za rok 2020 pt. “Branża Motoryzacyjna” przygotowany przez Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego (PZPM) podaje, że w polskich fabrykach w 2020 roku wyprodukowano 428 tys. samochodów osobowych i lekkich dostawczych. To spadek o 31,2% w porównaniu z rokiem wcześniejszym, będący wynikiem czasowego zastopowania gospodarki w związku z pandemią COVID-19.

W pierwszym półroczu 2022 roku zarejestrowano w Polsce 212,4 tys. nowych samochodów osobowych – o 12,3% mniej w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku.

Gorsze wyniki sprzedaży zanotowały również segmenty samochodów dostawczych (-18,3%), samochodów ciężarowych (-2,5%), przyczep i naczep (-8%) oraz autobusów (-8,9%).

Wzrosła natomiast sprzedaż samochodów osobowych z napędami alternatywnymi – w ciągu 6-ciu miesięcy 2022 roku zarejestrowano blisko 87 tys. tego typu pojazdów, o 10,3% więcej niż w analogicznym okresie 2021 roku.

Produkcja pojazdów samochodowych w Polsce w ciągu pierwszego półrocza 2022 roku wyniosła 214,3 tys. sztuk – co oznacza spadek o 14,6% rok do roku.

Pomimo stabilnej pozycji i dobrych perspektyw, w najbliższych latach polską branżę motoryzacyjną czekają liczne wyzwania. Główne z nich wiążą się z programem UE dotyczącym przejścia z pojazdów napędzanych silnikami spalinowymi na zeroemisyjne do 2035 roku. Planowana transformacja będzie wymagała ogromnych inwestycji w infrastrukturę, rozwój technologii i szkolenia pracowników. Aby sprostać tym oczekiwaniom niezbędna będzie restrukturyzacja linii produkcyjnych w polskich zakładach wytwórczych, które koncentrują się obecnie głównie na małych samochodach osobowych z tradycyjnymi silnikami. 

Tylko w pierwszych dziewięciu miesiącach 2020 r. produkcja pojazdów silnikowych na europejskich rynkach wschodzących spadła o 23 proc. W 2021 r. Europa była najsłabszym rynkiem świata w sektorze automotive. W drugim półroczu ubiegłego roku spadła ilość rejestracji nowych pojazdów. Początek roku 2022 pokazał, że liczba ta była niższa niż w analogicznych miesiącach w trzech ostatnich latach. Ma to związek m.in. z zakłóceniami łańcuchów dostaw i problemami z dostępnością materiałów potrzebnych do produkcji aut.

Polska będzie musiała zmierzyć się z perspektywą utraty przewagi konkurencyjnej w kilku segmentach branży motoryzacyjnej, co ma związek z rosnącymi kosztami pracy w kraju.