Bezpieczna wymiana i konserwacja opon. Mechanicy sieci Q Service Castrol podpowiadają optymalne rozwiązania

Bezpieczna wymiana i konserwacja opon. Mechanicy sieci Q Service Castrol podpowiadają optymalne rozwiązania

0 przez

Trwa okres wymiany opon na zimowe. Nieprawidłowe przeprowadzenie tej czynności może okazać się niebezpieczne w skutkach. Warto w tym zakresie skorzystać z usług profesjonalnego warsztatu samochodowego. Marka Q Service Castrol rusza z wyjątkową jesienną ofertą.

Niepoprawna wymiana opon może w konsekwencji doprowadzić do ich uszkodzenia, a, co za tym idzie, niebezpiecznych sytuacji, do których może dojść podczas jazdy. By na drodze zimą czuć się bezpiecznie, najlepszym rozwiązaniem jest umówienie się na wymianę opon w profesjonalnym warsztacie samochodowym.

Na co należy zwrócić uwagę podczas wymiany opon?

Właściwa wymiana opon wpływa na bezpieczeństwo podczas jazdy. Jeden z ważniejszych aspektów dotyczy ich odpowiedniego wyważenia. Nieprawidłowe wykonanie tej czynności może mieć zły wpływ na stan zawieszenia oraz jakość prowadzenia samochodu, jak również negatywnie wpływać na układ kierowniczy auta. Opony powinny posiadać także właściwy poziom ciśnienia. Ich zbyt niska bądź zbyt wysoka wartość zdecydowanie przyspiesza stopień zużycia. Od właściwego ciśnienia w oponach zależy również bezpieczeństwo podczas jazdy. Warto też sprawdzić stan śrub oraz ich dokręcenia, szczególnie po przejechaniu kilkunastu kilometrów na wymienionym komplecie opon. Dobrym pomysłem jest także sprawdzenie opony w kole zapasowym – szczególnie poziomu ich ciśnienia oraz możliwych uszkodzeń.

Przy konserwacji opon sezonowych należy pamiętać o ich właściwym przechowywaniu. Idealnym rozwiązaniem jest umieszczenie ich w specjalnych stojakach bądź w magazynach warsztatów samochodowych. Systematycznie powinny być obracane tak, by uniknąć deformacji. Opony nie powinny mieć długotrwałego kontaktu z ziemią, ze słońcem czy wilgocią, jak również chemikaliami ani olejami. Może to doprowadzić do przyspieszonego uszkodzenia gumy.

Doszło do awarii? W warsztacie Q Service Castrol wymienisz opony gratis

Nawet przy należytej dbałości o komplet ogumienia, może dojść do niespodziewanych usterek. Zazwyczaj producenci oferują na nie gwarancje, które są ograniczone zarówno pod względem czasowym, jak i rodzaju uszkodzenia możliwego do naprawy bądź wymiany. Warsztaty sieci Q Service Castrol wychodzą naprzeciw potrzebom swoich klientów, zapewniając gwarancję na komplet opon Continental bądź Semperit na okres 12 miesięcy. W tym czasie w przypadku uszkodzenia mechanicznego opony, mechanicy wymienią ją na nową. Co więcej, podczas trwającej jesiennej promocji każdy, kto kupi zestaw opon w jednym z warsztatów sieci, otrzyma w prezencie kubek termiczny, który zdecydowanie przyda się na coraz chłodniejsze dni.

Warto przy tej okazji przypomnieć, że sieć warsztatów Q Service Castrol oprócz gwarancji na opony, zapewnia również dwie inne – na silnik oraz hamulce. Firma pokrywa koszty części i naprawy awarii w czasie 12 miesięcy od daty wymiany oleju Castrol Edge™, Magnatec™ lub GTX™ w Q Service Castrol bądź po przebyciu dystansu 10 000 km. W przypadku hamulców, tarcz oraz klocków hamulcowych, sieć zapewnia klientom warsztatów Q Service Castrol wymianę uszkodzonych tarcz na nowe produkty ATE przed osiągnięciem przebiegu 50 000 km lub upływem 36 miesięcy od daty wymiany i zakupu.

Warto wiedzieć

Co – oprócz aspektu wysokich kwalifikacji i dostępności pracowników - czyni Polskę wyjątkową dla branży motoryzacyjnej?

  • Dostępność Transportowa – Zrealizowane (3 249 km) oraz planowane (4 400 km) w najbliższych latach inwestycje w rozwój autostrad i dróg ekspresowych przełożą się wkrótce na 5. pozycję Polski w Europie pod względem długości sieci dróg najwyższej kategorii (wyprzedzając Wielką Brytanię). Także znaczące inwestycje w rozwój terminali portowych, szczególnie kontenerowych - pozwoliło na pozyskanie przez polskie porty regularnych połączeń obsługiwanych przez największe statki z Azją i resztą Europy. De facto, polskie porty stają się bramą dla transportu morskiego dla krajów regionu.
  • Możliwości Kooperacyjne – Obecność ponad 660 firm poddostawczych z certyfikatem IATF 16949:2016, jak również cztery fabryki pojazdów samochodowych (2 x VW Pojazdy Użytkowe, FCA oraz Grupa PSA z fabryką Opla), 6 fabryk autobusów (Solaris, MAN, Scania, Volvo, Autosan, URSUS/AMZ) oraz jedna fabryka pojazdów ciężarowych MAN stanowią o szansach współuczestniczenia w tworzeniu wartości dodanej tego sektora. Specjalnością Polski jest produkcja silników samochodowych czego przykładem są fabryki Volkswagena, Toyoty (dwa zakłady), FCA, Opla oraz obecnie budowany zakład Daimlera. Nie bez znaczenia pozostaje również geograficzna bliskość  pozostałych krajów regionu Europy Centralnej o rozwiniętym sektorze motoryzacyjnym,
  • E-Mobilność – Oficjalnym priorytetem dla kraju jest rozwój elektromobilności. Specjalne programy ulg oraz dofinansowania dla producentów (program E-bus), jak również wspierające rozwój infrastruktury na rzecz e-mobilności stworzą dodatkowe szanse biznesowe. Szacowana łączna wartość programów związanych z tym zagadnieniem może wynieść w okresie najbliższych dziesięciu lat nawet 19,4 mld PLN.
  • Efektywność Finansowa – Atrakcyjny system zachęt inwestycyjnych obejmujący bezpośrednie wsparcie gotówkowe oraz zwolnienia podatkowe to jeden z elementów mających wpływ na wyniki finansowe. Niemniej ważna jest także organizacja pracy oraz pozostałe koszty operacyjne, które w Polsce pozostają na konkurencyjnym poziomie. Przykładowo, w zakresie obciążeń z tytułu ubezpieczeń społecznych procentowa wielkość narzutu na wynagrodzenia brutto płatna przez pracodawcę osiąga w Polsce drugi najniższy poziom wśród krajów regionu.
  • Działalność B+R – Dojrzały ekosystem współpracy z uczelniami oraz wysoka jakość kształcenia stwarzają solidne podwaliny pod rozwój działalności badawczo-rozwojowej. Centra B+R takich firm jak ZF TRW, Delphi, Wabco, Faurecia, Nexteer, Tenneco, Eaton, Valeo, Mahle, GKN Driveline są tego dobrym przykładem.

W ostatniej dekadzie Polski przemysł motoryzacyjny odnotował 100% wzrost mierzony produkcją sprzedaną. Ten niebagatelny sukces, czyniący motoryzację drugim największym sektorem przemysłowym w Polsce (10,1% udziału), nie jest kwestią przypadku, ale rezultatem konsekwentnej pracy przedsiębiorców oraz atrakcyjności inwestycyjnej kraju.

Zarówno w wymiarze liczb bezwzględnych, jak również w ujęciu jakościowym Polska w tej części Europy to kraj o największej liczbie osób w wieku produkcyjnym posiadających solidne wykształcenie techniczne, zarówno na poziomie średnim jak i wyższym. 1,4 mln studentów, z czego ponad 300 tys. na kierunkach inżynierskich stanowi potencjał, który przekłada się bezpośrednio na znakomite wyniki finansowe oraz jakościowe firm inwestujących w Polsce.

Aspekt wielkości kraju, jego zróżnicowania regionalnego i dostępu do zasobów kadrowych jest szczególną przewagą Polski w regionie Europy Centralnej w czasie kiedy walka o talenty przekłada się bezpośrednio na możliwość dalszego rozwoju firm motoryzacyjnych.

Warto zauważyć, iż wydajność pracy na jednego zatrudnionego w sektorze motoryzacyjnym w Polsce wyniosła w 2016 r. 770,9 tys. PLN, co pozycjonuje motoryzację wśród najbardziej wydajnych sektorów przemysłu przetwórczego.

Główny Urząd Statystyczny podaje, że w 2020 roku w Polsce zarejestrowanych było niecałe 33 mln pojazdów samochodowych i ciągników, a także prawie 1,7 mln motocykli. To przyrost o niecały milion w przypadku pojazdów samochodowych i ciągników oraz o ponad 80 tys. motocykli w porównaniu z 2019 r.

Analiza rynku motoryzacyjnego, wykazała, że liczba zarejestrowanych samochodów osobowych wzrosła z 24,4 mln w 2019 r. do ponad 25,1 mln w 2020 r.