Bezpieczna wymiana i konserwacja opon. Mechanicy sieci Q Service Castrol podpowiadają optymalne rozwiązania

Bezpieczna wymiana i konserwacja opon. Mechanicy sieci Q Service Castrol podpowiadają optymalne rozwiązania

0 przez

Trwa okres wymiany opon na zimowe. Nieprawidłowe przeprowadzenie tej czynności może okazać się niebezpieczne w skutkach. Warto w tym zakresie skorzystać z usług profesjonalnego warsztatu samochodowego. Marka Q Service Castrol rusza z wyjątkową jesienną ofertą.

Niepoprawna wymiana opon może w konsekwencji doprowadzić do ich uszkodzenia, a, co za tym idzie, niebezpiecznych sytuacji, do których może dojść podczas jazdy. By na drodze zimą czuć się bezpiecznie, najlepszym rozwiązaniem jest umówienie się na wymianę opon w profesjonalnym warsztacie samochodowym.

Na co należy zwrócić uwagę podczas wymiany opon?

Właściwa wymiana opon wpływa na bezpieczeństwo podczas jazdy. Jeden z ważniejszych aspektów dotyczy ich odpowiedniego wyważenia. Nieprawidłowe wykonanie tej czynności może mieć zły wpływ na stan zawieszenia oraz jakość prowadzenia samochodu, jak również negatywnie wpływać na układ kierowniczy auta. Opony powinny posiadać także właściwy poziom ciśnienia. Ich zbyt niska bądź zbyt wysoka wartość zdecydowanie przyspiesza stopień zużycia. Od właściwego ciśnienia w oponach zależy również bezpieczeństwo podczas jazdy. Warto też sprawdzić stan śrub oraz ich dokręcenia, szczególnie po przejechaniu kilkunastu kilometrów na wymienionym komplecie opon. Dobrym pomysłem jest także sprawdzenie opony w kole zapasowym – szczególnie poziomu ich ciśnienia oraz możliwych uszkodzeń.

Przy konserwacji opon sezonowych należy pamiętać o ich właściwym przechowywaniu. Idealnym rozwiązaniem jest umieszczenie ich w specjalnych stojakach bądź w magazynach warsztatów samochodowych. Systematycznie powinny być obracane tak, by uniknąć deformacji. Opony nie powinny mieć długotrwałego kontaktu z ziemią, ze słońcem czy wilgocią, jak również chemikaliami ani olejami. Może to doprowadzić do przyspieszonego uszkodzenia gumy.

Doszło do awarii? W warsztacie Q Service Castrol wymienisz opony gratis

Nawet przy należytej dbałości o komplet ogumienia, może dojść do niespodziewanych usterek. Zazwyczaj producenci oferują na nie gwarancje, które są ograniczone zarówno pod względem czasowym, jak i rodzaju uszkodzenia możliwego do naprawy bądź wymiany. Warsztaty sieci Q Service Castrol wychodzą naprzeciw potrzebom swoich klientów, zapewniając gwarancję na komplet opon Continental bądź Semperit na okres 12 miesięcy. W tym czasie w przypadku uszkodzenia mechanicznego opony, mechanicy wymienią ją na nową. Co więcej, podczas trwającej jesiennej promocji każdy, kto kupi zestaw opon w jednym z warsztatów sieci, otrzyma w prezencie kubek termiczny, który zdecydowanie przyda się na coraz chłodniejsze dni.

Warto przy tej okazji przypomnieć, że sieć warsztatów Q Service Castrol oprócz gwarancji na opony, zapewnia również dwie inne – na silnik oraz hamulce. Firma pokrywa koszty części i naprawy awarii w czasie 12 miesięcy od daty wymiany oleju Castrol Edge™, Magnatec™ lub GTX™ w Q Service Castrol bądź po przebyciu dystansu 10 000 km. W przypadku hamulców, tarcz oraz klocków hamulcowych, sieć zapewnia klientom warsztatów Q Service Castrol wymianę uszkodzonych tarcz na nowe produkty ATE przed osiągnięciem przebiegu 50 000 km lub upływem 36 miesięcy od daty wymiany i zakupu.

Warto wiedzieć

Poza bezpośrednimi skutkami wojny, w 2022 roku rynek motoryzacyjny w Polsce może być pod wpływem wielu czynników, między innymi rosnącej inflacji, problemów podażowych czy zmian podatkowych. Ponadto branże czekają znaczne podwyżki cen samochodów i stabilizacja sprzedaży, pojawienie się nowych produktów na rynku finansowania pojazdów i spadek udziału klasycznego leasingu, a także wzrost rynku elektryków.

Wciąż utrzymują się także problemy w dostawie mikroprocesorów, dostępności magnezu, czy też zaburzeń w łańcuchu dostaw, które w ubiegłych latach przyczyniły się do utrudnień w dostępności aut.

Podwyżki cen spowodowane są przede wszystkim ograniczeniami w produkcji samochodów na całym świecie – efekt będzie jeszcze większy po zamknięciu fabryk zlokalizowanych na terenie Rosji. W Europie dodatkowym czynnikiem stymulującym wzrost cen są zaostrzające się normy emisyjne nałożone przez UE, jak również wymogi dotyczące obowiązkowego wyposażenia pojazdów w automatyczne systemy bezpieczeństwa.

W ostatniej dekadzie Polski przemysł motoryzacyjny odnotował 100% wzrost mierzony produkcją sprzedaną. Ten niebagatelny sukces, czyniący motoryzację drugim największym sektorem przemysłowym w Polsce (10,1% udziału), nie jest kwestią przypadku, ale rezultatem konsekwentnej pracy przedsiębiorców oraz atrakcyjności inwestycyjnej kraju.

Zarówno w wymiarze liczb bezwzględnych, jak również w ujęciu jakościowym Polska w tej części Europy to kraj o największej liczbie osób w wieku produkcyjnym posiadających solidne wykształcenie techniczne, zarówno na poziomie średnim jak i wyższym. 1,4 mln studentów, z czego ponad 300 tys. na kierunkach inżynierskich stanowi potencjał, który przekłada się bezpośrednio na znakomite wyniki finansowe oraz jakościowe firm inwestujących w Polsce.

Aspekt wielkości kraju, jego zróżnicowania regionalnego i dostępu do zasobów kadrowych jest szczególną przewagą Polski w regionie Europy Centralnej w czasie kiedy walka o talenty przekłada się bezpośrednio na możliwość dalszego rozwoju firm motoryzacyjnych.

Warto zauważyć, iż wydajność pracy na jednego zatrudnionego w sektorze motoryzacyjnym w Polsce wyniosła w 2016 r. 770,9 tys. PLN, co pozycjonuje motoryzację wśród najbardziej wydajnych sektorów przemysłu przetwórczego.

Według danych pochodzących z Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców w 2021 roku dokonano ponad 1,7 mln rejestracji nowych pojazdów, z czego aż 1,3 mln to samochody osobowe. W tym samym roku wydano ponad 372 tys. dokumentów prawa jazdy. Na rynku polskim dominują samochody stare.

Pod koniec 2020 roku aż 40% samochodów osobowych zarejestrowanych w Polsce miało ponad 20 lat, natomiast 38,3% miało od 11 do 20 lat. Dominującym typem pojazdów jest benzyna. W 2020 roku pojazdy z silnikami benzynowymi stanowiły 45% polskiego rynku samochodów. Na drugim miejscu z 40% były diesel, na trzecim miejscu uplasowało się LPG z 14%. Natomiast pojazdy z napędem hybrydowym to jedynie 1%.

Raport za rok 2020 pt. “Branża Motoryzacyjna” przygotowany przez Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego (PZPM) podaje, że w polskich fabrykach w 2020 roku wyprodukowano 428 tys. samochodów osobowych i lekkich dostawczych. To spadek o 31,2% w porównaniu z rokiem wcześniejszym, będący wynikiem czasowego zastopowania gospodarki w związku z pandemią COVID-19.