Rekordowe wyniki dostaw, przychodów oraz dochodów operacyjnych – tak Lamborghini podsumowuje pierwszy kwartał
Automobili Lamborghini kontynuuje wzrost, notując w pierwszym kwartale 2023 r. kolejne rekordowe wyniki we wszystkich kluczowych obszarach. Włoska marka ma za sobą szczególnie intensywne trzy miesiące, podczas których wprowadziła na rynek swój pierwszy hybrydowy model – Lamborghini Revuelto. Z kolei już niedługo producent z Sant’Agata Bolognese będzie obchodzić jubileuszową 60. rocznicę powstania marki. Wzrostowe wyniki pierwszego kwartału potwierdzają mocną strategię firmy i jej sukcesywną realizację.
Pierwszy kwartał 2023 roku zakończył się najlepszymi w historii wynikami pod względem przychodów i rentowności włoskiej marki. Obroty firmy osiągnęły 728 milionów euro, co oznacza wzrost o 22,8% w porównaniu z tym samym okresem w 2022 roku. Dochód operacyjny również osiągnął rekordowy wynik, osiągając wartość 260 milionów euro w pierwszych trzech miesiącach roku i rentownością na poziomie 35,7%. Zapewnia to pokrycie kosztów produkcji zamówień, które zostaną zrealizowane w 2024 roku.
– Rekordowy kwartał z pewnością zapisze się w Lamborghini jako przełomowy okres w historii marki. Wyniki te pozwolą nam ze zwiększonym entuzjazmem zmierzyć się z nadchodzącymi wyzwaniami. Jednym z nich jest rozpoczęcie drugiego etapu programu „Direzione Cor Tauri”, najważniejszego planu inwestycyjnego w historii firmy – mówi Stephan Winkelmann, prezes i dyrektor generalny Lamborghini.
W pierwszych trzech miesiącach 2023 roku Lamborghini dostarczyło 2 623 samochody, czyli o 84 pojazdy więcej niż w pierwszym kwartale ubiegłego roku. Model Urus nadal jest najczęściej sprzedawanym autem z wynikiem 1 599 sprzedanych sztuk, a za nim plasuje się model Huracán, wyprzedany do końca produkcji oraz Aventador, którego produkcję Lamborghini zakończyło w 2022 roku. Najnowszy hybrydowy model Revuelto, od czasu premiery również cieszy się zainteresowaniem klientów.
– Rekordowe wyniki za pierwszy kwartał są doskonałym potwierdzeniem strategii obranej przez nas w ostatnich latach. Dzięki tym działaniom Lamborghini wyznacza wyższe standardy na rynku aut luksusowych. Siła naszego podejścia biznesowego oraz doskonałe opinie rynku po prezentacji Revuelto, stanowią solidny fundament, na którym będziemy opierać dalszy rozwój – dodaje Paolo Poma, dyrektor zarządzający i dyrektor finansowy Automobili Lamborghini.
Brawurowy start w 2023 roku zbiega się z doniosłą okolicznością dla marki. W roku 60-lecia zaprezentowano model Lamborghini Revuelto, czyli pierwszą hybrydę plug-in w historii firmy z Sant’Agata Bolognese. Premiera stanowiła pierwszy krok w kierunku hybrydyzacji całej gamy modeli, która zostanie zakończona do końca 2024 roku.