Q Service Castrol stawia na nowe formy promocji i komunikacji

Q Service Castrol stawia na nowe formy promocji i komunikacji

0 przez

Sieć serwisów samochodowych Q Service Castrol nawiązała współpracę z twórcą kanału YouTube’owego Sprawdzam Jak. Efektem działań jest materiał filmowy, zrealizowany w jednym z warszawskich warsztatów należących do konceptu sieciowego. Prowadzący Dymitr Błaszczyk wcielił się w rolę mechanika i pod okiem mentora wykonywał naprawy samochodów. To już kolejna niestandardowa kooperacja marki – została ona także Partnerem jednego z odcinków publikowanych na kanale Povagowani.

Firma Q Service Castrol, stawiając na nowe formy komunikacji z klientami nawiązała współpracę z twórcami internetowymi – Dymitrem Błaszczykiem z kanału Sprawdzam Jak oraz Robertem z kanału Povagowani. Celem tych działań jest dotarcie do szerszego grona odbiorców marki.

Dzień z życia mechanika

Sprawdzam Jak to program prowadzony przez Dymitra Błaszczyka, który w nagrywanych materiałach przeprowadza testy różnych produktów i usług. Kanał liczy 990 tysięcy subskrybentów, a filmy, które się na nim pojawiają często prezentują poważne tematy w lekkim i zabawnym tonie.

W produkcji powstałej dzięki kooperacji pomiędzy twórcą internetowym a siecią warsztatów samochodowych, prowadzącemu postawiono 3 zadania do zrealizowania. Musiał wykonać pełny przegląd techniczny samochodu, wymienić olej oraz tarcze hamulcowe. Film zrealizowano w warsztacie Polauto w Markach należącym do sieci Q Service Castrol.

Materiał dostępny pod linkiem 24H JAKO MECHANIK SAMOCHODOWY – JAK WYGLĄDA PRACA i CZY SIĘ OPŁACA?! – YouTube do tej pory wygenerował ponad 135 tysięcy odsłon na portalu YouTube. Liczba ta cały czas rośnie.

Wspólne działania z kanałem Povagowani

Film zrealizowany wraz z Youtuberem Sprawdzam Jak to nie jedyna tego typu współpraca. Sieć Q Service Castrol została partnerem jednego z ostatnich odcinków opublikowanego na kanale Povagowani.

Film został opublikowany na kanale YouTube o zasięgu 381 tysięcy subskrybentów, który powstał przede wszystkim z myślą o miłośnikach motoryzacji. W filmach przedstawiane są analizy techniczne silników oraz nieznane fakty czy ciekawostki na temat samochodów. Youtuber prezentuje również produkcje video związane z historią motoryzacji. Materiały tworzone są z dbałością o jak najwyższy poziom pod względem merytorycznym. Nie brakuje w nich też humoru.

Do tej pory materiał dostępny na portalu YouTube pod linkiem Silnik V16 – niezwykła historia konstrukcji, która napędzała wyłącznie najznamienitsze auta świata, ma blisko 168 tysięcy wyświetleń. Liczba ta cały czas rośnie.

– Chcemy, aby w świadomości coraz większej liczby osób, marka Q Service Castrol istniała jako kompleksowy opiekun auta, który zajmie się jego serwisem oraz bieżącymi naprawami. Cieszymy się, że możemy wykorzystać wspólny potencjał, jaki płynie z działań pomiędzy siecią serwisów a twórcami internetowymi. – podsumowuje Marta Ciesielska, kierownik sieci serwisowych Q Service Castrol.

Q Service Castrol niedawno świętował dołączenie 500. serwisu do konceptu sieciowego, co świadczy o ciągłym rozwoju i sile młodej marki. W planach firmy jest dalsze poszerzanie oferty.

Warto wiedzieć

Od momentu rosyjskiej inwazji na Ukrainę znacząco wzrosły ceny metali używanych do produkcji samochodów – od aluminium w nadwoziu, palladu w katalizatorach, po nikiel w akumulatorach. Wojna zahamowała również dostawy niezwykle istotnych wiązek przewodów, które są produktem niezbędnym do budowy samochodów.

Ukraina jest ich głównym zaopatrzeniowcem, co już teraz doprowadziło do zawieszenia produkcji w kilku europejskich zakładach. Według danych AlixPartners i Comtrade, z Ukrainy pochodzi prawie 7 proc. wszystkich wiązek importowanych do Unii Europejskiej.

Co więcej, Ukraina odgrywa kluczową rolę w produkcji gazów niezbędnych do wytwarzania półprzewodników, takich jak krypton, argon, ksenon oraz przede wszystkim neon – z tego państwa pochodzi aż 70% ogólnoświatowej produkcji neonu. Warto dodać, że po aneksji Krymu w 2014 r. ceny neonu wzrosły aż 7-krotnie.

Według danych pochodzących z Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców w 2021 roku dokonano ponad 1,7 mln rejestracji nowych pojazdów, z czego aż 1,3 mln to samochody osobowe. W tym samym roku wydano ponad 372 tys. dokumentów prawa jazdy. Na rynku polskim dominują samochody stare.

Pod koniec 2020 roku aż 40% samochodów osobowych zarejestrowanych w Polsce miało ponad 20 lat, natomiast 38,3% miało od 11 do 20 lat. Dominującym typem pojazdów jest benzyna. W 2020 roku pojazdy z silnikami benzynowymi stanowiły 45% polskiego rynku samochodów. Na drugim miejscu z 40% były diesel, na trzecim miejscu uplasowało się LPG z 14%. Natomiast pojazdy z napędem hybrydowym to jedynie 1%.

Raport za rok 2020 pt. “Branża Motoryzacyjna” przygotowany przez Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego (PZPM) podaje, że w polskich fabrykach w 2020 roku wyprodukowano 428 tys. samochodów osobowych i lekkich dostawczych. To spadek o 31,2% w porównaniu z rokiem wcześniejszym, będący wynikiem czasowego zastopowania gospodarki w związku z pandemią COVID-19.

Poza bezpośrednimi skutkami wojny, w 2022 roku rynek motoryzacyjny w Polsce może być pod wpływem wielu czynników, między innymi rosnącej inflacji, problemów podażowych czy zmian podatkowych. Ponadto branże czekają znaczne podwyżki cen samochodów i stabilizacja sprzedaży, pojawienie się nowych produktów na rynku finansowania pojazdów i spadek udziału klasycznego leasingu, a także wzrost rynku elektryków.

Wciąż utrzymują się także problemy w dostawie mikroprocesorów, dostępności magnezu, czy też zaburzeń w łańcuchu dostaw, które w ubiegłych latach przyczyniły się do utrudnień w dostępności aut.

Podwyżki cen spowodowane są przede wszystkim ograniczeniami w produkcji samochodów na całym świecie – efekt będzie jeszcze większy po zamknięciu fabryk zlokalizowanych na terenie Rosji. W Europie dodatkowym czynnikiem stymulującym wzrost cen są zaostrzające się normy emisyjne nałożone przez UE, jak również wymogi dotyczące obowiązkowego wyposażenia pojazdów w automatyczne systemy bezpieczeństwa.