Q Service Castrol stawia na nowe formy promocji i komunikacji

Q Service Castrol stawia na nowe formy promocji i komunikacji

0 przez

Sieć serwisów samochodowych Q Service Castrol nawiązała współpracę z twórcą kanału YouTube’owego Sprawdzam Jak. Efektem działań jest materiał filmowy, zrealizowany w jednym z warszawskich warsztatów należących do konceptu sieciowego. Prowadzący Dymitr Błaszczyk wcielił się w rolę mechanika i pod okiem mentora wykonywał naprawy samochodów. To już kolejna niestandardowa kooperacja marki – została ona także Partnerem jednego z odcinków publikowanych na kanale Povagowani.

Firma Q Service Castrol, stawiając na nowe formy komunikacji z klientami nawiązała współpracę z twórcami internetowymi – Dymitrem Błaszczykiem z kanału Sprawdzam Jak oraz Robertem z kanału Povagowani. Celem tych działań jest dotarcie do szerszego grona odbiorców marki.

Dzień z życia mechanika

Sprawdzam Jak to program prowadzony przez Dymitra Błaszczyka, który w nagrywanych materiałach przeprowadza testy różnych produktów i usług. Kanał liczy 990 tysięcy subskrybentów, a filmy, które się na nim pojawiają często prezentują poważne tematy w lekkim i zabawnym tonie.

W produkcji powstałej dzięki kooperacji pomiędzy twórcą internetowym a siecią warsztatów samochodowych, prowadzącemu postawiono 3 zadania do zrealizowania. Musiał wykonać pełny przegląd techniczny samochodu, wymienić olej oraz tarcze hamulcowe. Film zrealizowano w warsztacie Polauto w Markach należącym do sieci Q Service Castrol.

Materiał dostępny pod linkiem 24H JAKO MECHANIK SAMOCHODOWY – JAK WYGLĄDA PRACA i CZY SIĘ OPŁACA?! – YouTube do tej pory wygenerował ponad 135 tysięcy odsłon na portalu YouTube. Liczba ta cały czas rośnie.

Wspólne działania z kanałem Povagowani

Film zrealizowany wraz z Youtuberem Sprawdzam Jak to nie jedyna tego typu współpraca. Sieć Q Service Castrol została partnerem jednego z ostatnich odcinków opublikowanego na kanale Povagowani.

Film został opublikowany na kanale YouTube o zasięgu 381 tysięcy subskrybentów, który powstał przede wszystkim z myślą o miłośnikach motoryzacji. W filmach przedstawiane są analizy techniczne silników oraz nieznane fakty czy ciekawostki na temat samochodów. Youtuber prezentuje również produkcje video związane z historią motoryzacji. Materiały tworzone są z dbałością o jak najwyższy poziom pod względem merytorycznym. Nie brakuje w nich też humoru.

Do tej pory materiał dostępny na portalu YouTube pod linkiem Silnik V16 – niezwykła historia konstrukcji, która napędzała wyłącznie najznamienitsze auta świata, ma blisko 168 tysięcy wyświetleń. Liczba ta cały czas rośnie.

– Chcemy, aby w świadomości coraz większej liczby osób, marka Q Service Castrol istniała jako kompleksowy opiekun auta, który zajmie się jego serwisem oraz bieżącymi naprawami. Cieszymy się, że możemy wykorzystać wspólny potencjał, jaki płynie z działań pomiędzy siecią serwisów a twórcami internetowymi. – podsumowuje Marta Ciesielska, kierownik sieci serwisowych Q Service Castrol.

Q Service Castrol niedawno świętował dołączenie 500. serwisu do konceptu sieciowego, co świadczy o ciągłym rozwoju i sile młodej marki. W planach firmy jest dalsze poszerzanie oferty.

Warto wiedzieć

Co – oprócz aspektu wysokich kwalifikacji i dostępności pracowników - czyni Polskę wyjątkową dla branży motoryzacyjnej?

  • Dostępność Transportowa – Zrealizowane (3 249 km) oraz planowane (4 400 km) w najbliższych latach inwestycje w rozwój autostrad i dróg ekspresowych przełożą się wkrótce na 5. pozycję Polski w Europie pod względem długości sieci dróg najwyższej kategorii (wyprzedzając Wielką Brytanię). Także znaczące inwestycje w rozwój terminali portowych, szczególnie kontenerowych - pozwoliło na pozyskanie przez polskie porty regularnych połączeń obsługiwanych przez największe statki z Azją i resztą Europy. De facto, polskie porty stają się bramą dla transportu morskiego dla krajów regionu.
  • Możliwości Kooperacyjne – Obecność ponad 660 firm poddostawczych z certyfikatem IATF 16949:2016, jak również cztery fabryki pojazdów samochodowych (2 x VW Pojazdy Użytkowe, FCA oraz Grupa PSA z fabryką Opla), 6 fabryk autobusów (Solaris, MAN, Scania, Volvo, Autosan, URSUS/AMZ) oraz jedna fabryka pojazdów ciężarowych MAN stanowią o szansach współuczestniczenia w tworzeniu wartości dodanej tego sektora. Specjalnością Polski jest produkcja silników samochodowych czego przykładem są fabryki Volkswagena, Toyoty (dwa zakłady), FCA, Opla oraz obecnie budowany zakład Daimlera. Nie bez znaczenia pozostaje również geograficzna bliskość  pozostałych krajów regionu Europy Centralnej o rozwiniętym sektorze motoryzacyjnym,
  • E-Mobilność – Oficjalnym priorytetem dla kraju jest rozwój elektromobilności. Specjalne programy ulg oraz dofinansowania dla producentów (program E-bus), jak również wspierające rozwój infrastruktury na rzecz e-mobilności stworzą dodatkowe szanse biznesowe. Szacowana łączna wartość programów związanych z tym zagadnieniem może wynieść w okresie najbliższych dziesięciu lat nawet 19,4 mld PLN.
  • Efektywność Finansowa – Atrakcyjny system zachęt inwestycyjnych obejmujący bezpośrednie wsparcie gotówkowe oraz zwolnienia podatkowe to jeden z elementów mających wpływ na wyniki finansowe. Niemniej ważna jest także organizacja pracy oraz pozostałe koszty operacyjne, które w Polsce pozostają na konkurencyjnym poziomie. Przykładowo, w zakresie obciążeń z tytułu ubezpieczeń społecznych procentowa wielkość narzutu na wynagrodzenia brutto płatna przez pracodawcę osiąga w Polsce drugi najniższy poziom wśród krajów regionu.
  • Działalność B+R – Dojrzały ekosystem współpracy z uczelniami oraz wysoka jakość kształcenia stwarzają solidne podwaliny pod rozwój działalności badawczo-rozwojowej. Centra B+R takich firm jak ZF TRW, Delphi, Wabco, Faurecia, Nexteer, Tenneco, Eaton, Valeo, Mahle, GKN Driveline są tego dobrym przykładem.

Według danych pochodzących z Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców w 2021 roku dokonano ponad 1,7 mln rejestracji nowych pojazdów, z czego aż 1,3 mln to samochody osobowe. W tym samym roku wydano ponad 372 tys. dokumentów prawa jazdy. Na rynku polskim dominują samochody stare.

Pod koniec 2020 roku aż 40% samochodów osobowych zarejestrowanych w Polsce miało ponad 20 lat, natomiast 38,3% miało od 11 do 20 lat. Dominującym typem pojazdów jest benzyna. W 2020 roku pojazdy z silnikami benzynowymi stanowiły 45% polskiego rynku samochodów. Na drugim miejscu z 40% były diesel, na trzecim miejscu uplasowało się LPG z 14%. Natomiast pojazdy z napędem hybrydowym to jedynie 1%.

Raport za rok 2020 pt. “Branża Motoryzacyjna” przygotowany przez Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego (PZPM) podaje, że w polskich fabrykach w 2020 roku wyprodukowano 428 tys. samochodów osobowych i lekkich dostawczych. To spadek o 31,2% w porównaniu z rokiem wcześniejszym, będący wynikiem czasowego zastopowania gospodarki w związku z pandemią COVID-19.

W pierwszym kwartale 2022 roku zarejestrowano 102 tys. nowych samochodów osobowych – o 13,4% mniej w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku.

Spadek sprzedaży zanotowały również segmenty samochodów dostawczych (-12,3%), samochodów ciężarowych (-3,4%) oraz przyczep i naczep (-2,8%). Wzrosła natomiast sprzedaż samochodów osobowych z napędami alternatywnymi – w pierwszym kwartale 2022 r. w Polsce zarejestrowano 42 tys. tego typu pojazdów, o 13,5% więcej niż rok wcześniej.

Bardzo niepokojące wskaźniki odnotowano w obszarze produkcji pojazdów. W ciągu pierwszych trzech miesięcy 2022 roku w Polsce wyprodukowano zaledwie 90 tys. pojazdów – co oznacza spadek aż o 33,4% rok do roku. To najniższy od lat wynik pierwszych trzech miesięcy roku.