Lamborghini przedstawia nowego szefa regionu Europy Środkowo – Wschodniej

Lamborghini przedstawia nowego szefa regionu Europy Środkowo – Wschodniej

0 przez

Jakob Graf obejmuje stanowisko szefa regionu Europy Środkowo – Wschodniej w Automobili Lamborghini. Zmiana związana jest z rosnącą dynamiką sprzedaży firmy.

Nowy szef regionu urodził się w 1986 roku w Monachium, gdzie zdobył tytuł magistra w dziedzinie biznesu międzynarodowego i marketingu. Karierę w branży motoryzacyjnej rozpoczął w dziale sprzedaży i marketingu marki Bentley. Od 2015 roku pełnił funkcję Pre-Owned Managera na rynek europejski, po czym objął stanowisko Area Sales Managera na Europę Środkową, zarządzając rynkiem austriackim, szwajcarskim i włoskim, a w 2018 roku Area Sales Managera na rynku niemieckim. Zanim dołączył do Lamborghini pracował także jako dyrektor generalny ds. planowania i dystrybucji w Audi Japan.

Jakob Graf, w swojej nowej roli, będzie w pełni odpowiedzialny za dalszy wzrost sprzedaży marki Lamborghini we wspomnianych regionach, jednocześnie nadzorując działania marketingowe, sprzedażowe i posprzedażowe w zróżnicowanym obszarze handlowym.

Wśród regionu EMEA to właśnie Europa Środkowa jest dla nas strategicznym rynkiem. Coraz większe znaczenie zyskują także obszary Europy Wschodniej, które  stale zwiększają swoją obecność w naszej działalności. Życzę Jakobowi wszystkiego najlepszego w jego nowej roli i wyzwaniach, które czekają na niego w tym dynamicznym regionie – komentuje Francesco Cresci, dyrektorka regionu EMEA.

Automobili Lamborghini liczy dziś 180 dealerów na całym świecie, w tym 78 w regionie EMEA.

Warto wiedzieć

Główny Urząd Statystyczny podaje, że w 2020 roku w Polsce zarejestrowanych było niecałe 33 mln pojazdów samochodowych i ciągników, a także prawie 1,7 mln motocykli. To przyrost o niecały milion w przypadku pojazdów samochodowych i ciągników oraz o ponad 80 tys. motocykli w porównaniu z 2019 r.

Analiza rynku motoryzacyjnego, wykazała, że liczba zarejestrowanych samochodów osobowych wzrosła z 24,4 mln w 2019 r. do ponad 25,1 mln w 2020 r.

Przedstawiciele firm motoryzacyjnych obecnych na polskim rynku przejawiają pesymizm oceniając zarówno obecną, jak i przyszłą sytuację branży.

Wskaźnik nastrojów menedżerów branży motoryzacyjnej wynosi 46 punktów i jest niższy aż o 23 punkty w porównaniu z wynikami badania przeprowadzonego w połowie 2021 roku. Z najnowszej edycji badania PZPM i KPMG pt. „Barometr nastrojów menedżerów firm motoryzacyjnych” wynika, że większość przedstawicieli branży nie spodziewa się zahamowania rozwoju elektromobilności – prognozując że do 2030 roku więcej niż co trzeci samochód osobowy będzie ładowany z gniazdka.

Światowy kryzys na rynku półprzewodników spowodował spadek sprzedaży w 8 na 10 firmach motoryzacyjnych działających na polskim rynku.

Główny Urząd Statystyczny podaje, że w 2020 roku w Polsce zarejestrowanych było niecałe 33 mln pojazdów samochodowych i ciągników, a także prawie 1,7 mln motocykli. To przyrost o niecały milion w przypadku pojazdów samochodowych i ciągników oraz o ponad 80 tys. motocykli w porównaniu z 2019 r.

Analiza rynku motoryzacyjnego, wykazała, że liczba zarejestrowanych samochodów osobowych wzrosła z 24,4 mln w 2019 r. do ponad 25,1 mln w 2020 r.