Kaspersky uruchamia raporty analizy zagrożeń dla branży motoryzacyjnej

Kaspersky uruchamia raporty analizy zagrożeń dla branży motoryzacyjnej

0 przez

Firma Kaspersky wprowadziła dostępne wcześniej dla wybranych klientów zindywidualizowane raporty analizy zagrożeń (Threat Intelligence), przeznaczone dla organizacji działających w branży motoryzacyjnej. Raporty te dostarczają producentom samochodów dogłębną analizę specyficznych dla branży cyberzagrożeń i wskazują informacje, które mogą zostać wykorzystane przez przestępców do opracowania ataków na pojazdy, infrastrukturę samochodów połączonych z internetem oraz inne systemy związane z pojazdami.

Istnieją liczne przykłady świadczące o coraz większym zainteresowaniu bezpieczeństwem motoryzacyjnym, zarówno wśród niezależnych badaczy, entuzjastów, jak i cyberprzestępców. W efekcie wzrosła liczba technik ataków, a z drugiej strony wprowadzono nowe wymogi regulacyjne, których producenci muszą przestrzegać, aby zabezpieczyć się przed nimi.

Usługa Automotive Threat Intelligence firmy Kaspersky pomaga organizacjom – od producentów pojazdów po dostawców – monitorować problemy związane z bezpieczeństwem, które mogą dotyczyć branży motoryzacyjnej, oraz pozwala niezwłocznie podjąć odpowiednie czynności naprawcze. Ta dostosowana do potrzeb klienta usługa pozwala zidentyfikować istniejące oraz nowe zagrożenia dla komponentów wewnątrz pojazdów, jak dla również infrastruktury połączonych samochodów.

Każdy raport zawiera przegląd i analizę trendów technologicznych związanych z cyberatakami w branży motoryzacyjnej, która obejmuje cyberincydenty, najnowsze badania bezpieczeństwa, konferencje, wystąpienia, fora społeczności, a także informacje dotyczące potencjalnych wektorów ataków na pojazdy oraz infrastrukturę serwisową. Główne elementy usługi to: raport wraz ze streszczeniem, opisy i zalecenia dotyczące zagrożeń oraz powiadomienia o działaniach wysokiego ryzyka i lukach w zabezpieczeniach dopasowane do potrzeb danego producenta.

Jeśli w raporcie Threat Intelligence znajdzie się zagrożenie wymagające pilnego działania, klienci zostaną o nim natychmiast powiadomieni.

Rosnąca liczba technologii wykorzystywanych we współczesnych pojazdach sprawia, że konieczne staje się nie tylko przestrzeganie stosownych wymogów bezpieczeństwa, ale również posiadanie informacji dotyczących wszelkich potencjalnych zagrożeń – od luk w zabezpieczeniach elektronicznego elementu sterującego po ataki na komponenty łączące pojazd z innymi systemami. Zapewniając odpowiednią analizę zagrożeń, pomagamy producentom samochodów zarządzać tymi problemami – mówi Siergiej Zorin, dyrektor ds. bezpieczeństwa systemów transportowych w firmie Kaspersky. Dzięki dostosowanym do indywidualnych potrzeb raportom analizy zagrożeń organizacje uzyskują nie tylko informacje o najnowszych cyberzagrożeniach, ale również szczegółowe dane dotyczące tego, w jaki sposób tego rodzaju szkodliwe działania mogą na nie wpłynąć. Nieustannie pracujemy nad doskonaleniem naszej usługi analizy zagrożeń, aby producenci mieli wystarczająco dużo czasu na wyeliminowanie potencjalnych problemów, w wyniku których może dojść do manipulacji ich technologii lub wyrządzenia szkód klientom.

Więcej informacji na temat rozwiązań i usług firmy Kaspersky przeznaczonych dla branży motoryzacyjnej znajduje się na stronie https://www.kaspersky.pl/ochrona-dla-korporacji/transportation-security.

Wszystkie informacje prasowe są dostępne na stronie https://www.kaspersky.pl/nowosci.

Warto wiedzieć

Pomimo stabilnej pozycji i dobrych perspektyw, w najbliższych latach polską branżę motoryzacyjną czekają liczne wyzwania. Główne z nich wiążą się z programem UE dotyczącym przejścia z pojazdów napędzanych silnikami spalinowymi na zeroemisyjne do 2035 roku. Planowana transformacja będzie wymagała ogromnych inwestycji w infrastrukturę, rozwój technologii i szkolenia pracowników. Aby sprostać tym oczekiwaniom niezbędna będzie restrukturyzacja linii produkcyjnych w polskich zakładach wytwórczych, które koncentrują się obecnie głównie na małych samochodach osobowych z tradycyjnymi silnikami. 

Tylko w pierwszych dziewięciu miesiącach 2020 r. produkcja pojazdów silnikowych na europejskich rynkach wschodzących spadła o 23 proc. W 2021 r. Europa była najsłabszym rynkiem świata w sektorze automotive. W drugim półroczu ubiegłego roku spadła ilość rejestracji nowych pojazdów. Początek roku 2022 pokazał, że liczba ta była niższa niż w analogicznych miesiącach w trzech ostatnich latach. Ma to związek m.in. z zakłóceniami łańcuchów dostaw i problemami z dostępnością materiałów potrzebnych do produkcji aut.

Polska będzie musiała zmierzyć się z perspektywą utraty przewagi konkurencyjnej w kilku segmentach branży motoryzacyjnej, co ma związek z rosnącymi kosztami pracy w kraju.

Poza bezpośrednimi skutkami wojny, w 2022 roku rynek motoryzacyjny w Polsce może być pod wpływem wielu czynników, między innymi rosnącej inflacji, problemów podażowych czy zmian podatkowych. Ponadto branże czekają znaczne podwyżki cen samochodów i stabilizacja sprzedaży, pojawienie się nowych produktów na rynku finansowania pojazdów i spadek udziału klasycznego leasingu, a także wzrost rynku elektryków.

Wciąż utrzymują się także problemy w dostawie mikroprocesorów, dostępności magnezu, czy też zaburzeń w łańcuchu dostaw, które w ubiegłych latach przyczyniły się do utrudnień w dostępności aut.

Podwyżki cen spowodowane są przede wszystkim ograniczeniami w produkcji samochodów na całym świecie – efekt będzie jeszcze większy po zamknięciu fabryk zlokalizowanych na terenie Rosji. W Europie dodatkowym czynnikiem stymulującym wzrost cen są zaostrzające się normy emisyjne nałożone przez UE, jak również wymogi dotyczące obowiązkowego wyposażenia pojazdów w automatyczne systemy bezpieczeństwa.

W ostatniej dekadzie Polski przemysł motoryzacyjny odnotował 100% wzrost mierzony produkcją sprzedaną. Ten niebagatelny sukces, czyniący motoryzację drugim największym sektorem przemysłowym w Polsce (10,1% udziału), nie jest kwestią przypadku, ale rezultatem konsekwentnej pracy przedsiębiorców oraz atrakcyjności inwestycyjnej kraju.

Zarówno w wymiarze liczb bezwzględnych, jak również w ujęciu jakościowym Polska w tej części Europy to kraj o największej liczbie osób w wieku produkcyjnym posiadających solidne wykształcenie techniczne, zarówno na poziomie średnim jak i wyższym. 1,4 mln studentów, z czego ponad 300 tys. na kierunkach inżynierskich stanowi potencjał, który przekłada się bezpośrednio na znakomite wyniki finansowe oraz jakościowe firm inwestujących w Polsce.

Aspekt wielkości kraju, jego zróżnicowania regionalnego i dostępu do zasobów kadrowych jest szczególną przewagą Polski w regionie Europy Centralnej w czasie kiedy walka o talenty przekłada się bezpośrednio na możliwość dalszego rozwoju firm motoryzacyjnych.

Warto zauważyć, iż wydajność pracy na jednego zatrudnionego w sektorze motoryzacyjnym w Polsce wyniosła w 2016 r. 770,9 tys. PLN, co pozycjonuje motoryzację wśród najbardziej wydajnych sektorów przemysłu przetwórczego.