Kamery samochodowe LAMAX T10 i LAMAX C9 zmienią Twoją podróż w bezpieczną i komfortową

Kamery samochodowe LAMAX T10 i LAMAX C9 zmienią Twoją podróż w bezpieczną i komfortową

0 przez

Wideorejestrator LAMAX T10 nie zawiedzie ani podczas ulewy, ani ciemną nocą, ani  w  niezwykle słoneczny dzień. Szerokokątny obiektyw rejestruje wszystko, co dzieje się przed samochodem w zakresie widoczności 170 stopni, a dzięki technologii WDR jest odporny na oślepiające i odbite światło. Z kolei kamera samochodowa LAMAX C9 to doskonały wybór dla wymagających użytkowników, którzy szukają nie tylko funkcjonalności, lecz także stylowego wyglądu. Kamera posiada liczne funkcje, w tym wbudowane GPS z wykrywaniem radaru, noktowizor, czujnik G oraz funkcję wykrywania ruchu.

Wideorejestrator LAMAX T10 sprawdzi się w każdej sytuacji na drodze. W przypadku kolizji czy innego zdarzenia drogowego dzięki wbudowanemu czujnikowi G kamera zabezpieczy nagranie wszystkich szczegółów wypadku. Wbudowane Wi-Fi pozwala na jej sparowanie ze smartfonami oraz sterowanie nią z poziomu telefonu. Ponadto kamera ma magnetyczny uchwyt zapewniający nie tylko łatwość obsługi, lecz także właściwą ochronę. Urządzenie również potrafi ostrzec kierowcę przed radarami. 

Nowoczesna kamera samochodowa LAMAX C9 posiada duży 6,5-calowy ekran, wykonany w technologii IPS. Dzięki procesorowi Octa-Core i 4 GB pamięci RAM urządzenie działa szybko i płynnie. Wideorejestrator cechuje się wbudowaną pamięcią o pojemności 64 GB, którą można rozszerzyć o kolejne 256 GB za pomocą karty microSD. Co więcej, urządzenie posiada  podwójny aparat o rozdzielczości 16 Mpix i 2 Mpix oraz przedni aparat 8 Mpix.

LAMAX T10 – kompaktowy wideorejestrator do bezpiecznych podróży

Niewielkich rozmiarów wideorejestrator LAMAX T10 z szerokokątnym obiektywem o kącie widzenia 170 stopni i zapisem wideo w rozdzielczości 4K z trybem Wide Dynamic Range sprosta oczekiwaniom nawet najbardziej wymagających użytkowników. Kamera samochodowa  ma możliwość ustawienia rozdzielczości FullHD na 60 klatek na sekundę. Co więcej LAMAX T10 został wyposażony w wysokiej jakości wyświetlacz IPS 2,45” i panel sterowania składający się z 4 wygodnych przycisków i intuicyjnego menu.  

Ogromnymi zaletami wideorejestratorasą wbudowany GPS oraz regularnie aktualizowana baza danych stacjonowania radarów i odcinkowych pomiarów prędkości. Urządzenie pozwala również umieścić na nagraniu prędkość w postaci znaku wodnego, co z kolei może pomóc w udowodnieniu jazdy zgodnej z przepisami. Pozwoli to uniknąć błędów w ocenie zdarzeń drogowych, w wyniku których niesłusznie zostałaby nałożona kara.

Kolejnym atutem kamery LAMAX T10 jest czujnik G działający w trybie parkowania, który pozwala na  monitorowanie pojazdu podczas jego postoju oraz zaczyna nagrywać, gdy tylko wykryje ruch czy uderzenie (np. kiedy ktoś przypadkowo podczas cofania uderzył w samochód). Ponadto w momencie uderzenia czujnik automatycznie zapisuje wideo z najbliższego przedziału czasowego i tym samym chroni je przed skasowaniem.

LAMAX C9 z wysoką jakością wideo

Kamera samochodowa LAMAX C9 o wysokiej rozdzielczości 2K gwarantuje, że ujęcia z każdej jazdy będą najlepszej jakości w dzień i w nocy. Wideorejestrator  posiada wyświetlacz LCD 2,7″ oraz funkcję WDR, co zapewnia nagranie lepszego obrazu. Z kolei szerokokątny obiektyw z ujęciem 150° umożliwia rejestrowanie pasa ruchu, nadjeżdżającego ruchu oraz chodnika.

Im wyższa rozdzielczość, tym więcej możliwości! LAMAX C9 umożliwia nagrywanie wideo w rozdzielczości do 2560 x 1080 pikseli. Dzięki czemu tablice rejestracyjne czy sprawca wypadku drogowego będą wyraźnie widoczne na nagraniu urządzenia. Kamera samochodowa potrafi rejestrować nawet szybko poruszające się obiekty przy częstotliwości nagrywania 30 kl./s.

W kwestii bezpieczeństwa LAMAX C9 jest jedną z najbardziej zaawansowanych kamer samochodowych na rynku. W przypadku chwilowej nieuwagi kierowcy podczas jazdy wideorejestrator wyśle ostrzeżenie o zatrzymaniu śladów, a w razie wypadku drogowego zapisane wideo w dobrzej rozdzielczości posłuży które dowodem i uchroni kierowcę od poniesienia kary. Dyskretna konstrukcja oraz niewielkie wymiary pozostawiają kamerę niewidoczną, nie przyciągają potencjalnych złodziei, nie zasłaniają widoku i nie przeszkadzają podczas jazdy. 

Warto wiedzieć

Pomimo stabilnej pozycji i dobrych perspektyw, w najbliższych latach polską branżę motoryzacyjną czekają liczne wyzwania. Główne z nich wiążą się z programem UE dotyczącym przejścia z pojazdów napędzanych silnikami spalinowymi na zeroemisyjne do 2035 roku. Planowana transformacja będzie wymagała ogromnych inwestycji w infrastrukturę, rozwój technologii i szkolenia pracowników. Aby sprostać tym oczekiwaniom niezbędna będzie restrukturyzacja linii produkcyjnych w polskich zakładach wytwórczych, które koncentrują się obecnie głównie na małych samochodach osobowych z tradycyjnymi silnikami. 

Tylko w pierwszych dziewięciu miesiącach 2020 r. produkcja pojazdów silnikowych na europejskich rynkach wschodzących spadła o 23 proc. W 2021 r. Europa była najsłabszym rynkiem świata w sektorze automotive. W drugim półroczu ubiegłego roku spadła ilość rejestracji nowych pojazdów. Początek roku 2022 pokazał, że liczba ta była niższa niż w analogicznych miesiącach w trzech ostatnich latach. Ma to związek m.in. z zakłóceniami łańcuchów dostaw i problemami z dostępnością materiałów potrzebnych do produkcji aut.

Polska będzie musiała zmierzyć się z perspektywą utraty przewagi konkurencyjnej w kilku segmentach branży motoryzacyjnej, co ma związek z rosnącymi kosztami pracy w kraju.

Pomimo stabilnej pozycji i dobrych perspektyw, w najbliższych latach polską branżę motoryzacyjną czekają liczne wyzwania. Główne z nich wiążą się z programem UE dotyczącym przejścia z pojazdów napędzanych silnikami spalinowymi na zeroemisyjne do 2035 roku. Planowana transformacja będzie wymagała ogromnych inwestycji w infrastrukturę, rozwój technologii i szkolenia pracowników. Aby sprostać tym oczekiwaniom niezbędna będzie restrukturyzacja linii produkcyjnych w polskich zakładach wytwórczych, które koncentrują się obecnie głównie na małych samochodach osobowych z tradycyjnymi silnikami. 

Tylko w pierwszych dziewięciu miesiącach 2020 r. produkcja pojazdów silnikowych na europejskich rynkach wschodzących spadła o 23 proc. W 2021 r. Europa była najsłabszym rynkiem świata w sektorze automotive. W drugim półroczu ubiegłego roku spadła ilość rejestracji nowych pojazdów. Początek roku 2022 pokazał, że liczba ta była niższa niż w analogicznych miesiącach w trzech ostatnich latach. Ma to związek m.in. z zakłóceniami łańcuchów dostaw i problemami z dostępnością materiałów potrzebnych do produkcji aut.

Polska będzie musiała zmierzyć się z perspektywą utraty przewagi konkurencyjnej w kilku segmentach branży motoryzacyjnej, co ma związek z rosnącymi kosztami pracy w kraju.

Według danych pochodzących z Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców w 2021 roku dokonano ponad 1,7 mln rejestracji nowych pojazdów, z czego aż 1,3 mln to samochody osobowe. W tym samym roku wydano ponad 372 tys. dokumentów prawa jazdy. Na rynku polskim dominują samochody stare.

Pod koniec 2020 roku aż 40% samochodów osobowych zarejestrowanych w Polsce miało ponad 20 lat, natomiast 38,3% miało od 11 do 20 lat. Dominującym typem pojazdów jest benzyna. W 2020 roku pojazdy z silnikami benzynowymi stanowiły 45% polskiego rynku samochodów. Na drugim miejscu z 40% były diesel, na trzecim miejscu uplasowało się LPG z 14%. Natomiast pojazdy z napędem hybrydowym to jedynie 1%.

Raport za rok 2020 pt. “Branża Motoryzacyjna” przygotowany przez Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego (PZPM) podaje, że w polskich fabrykach w 2020 roku wyprodukowano 428 tys. samochodów osobowych i lekkich dostawczych. To spadek o 31,2% w porównaniu z rokiem wcześniejszym, będący wynikiem czasowego zastopowania gospodarki w związku z pandemią COVID-19.

Porada tygodnia AUTO Time

Bezpieczeństwo na drodze to kwestia kluczowa, mająca na celu ochronę życia i zdrowia wszystkich uczestników ruchu drogowego. Oto kilka podstawowych zasad bezpieczeństwa na drodze:

  1. Przestrzegaj ograniczeń prędkości: Zawsze dostosowuj prędkość do warunków drogowych, znaków drogowych i przepisów. Nadmierna prędkość jest jednym z głównych czynników wypadków drogowych.
  2. Zawsze używaj pasów bezpieczeństwa: Zapięcie pasa bezpieczeństwa może znacząco zwiększyć szanse na przeżycie w przypadku wypadku. Upewnij się, że wszyscy pasażerowie w pojeździe mają zapięte pasy.
  3. Unikaj jazdy pod wpływem alkoholu lub narkotyków: Kierowanie pojazdem pod wpływem substancji psychoaktywnych jest niebezpieczne i może prowadzić do tragicznych wypadków. Jeśli planujesz spożywać alkohol, zorganizuj alternatywny środek transportu.
  4. Przestrzegaj znaków drogowych: Znaki drogowe zawierają istotne informacje dotyczące ograniczeń prędkości, kierunku ruchu, skrzyżowań i innych ważnych elementów drogi. Zawsze zwracaj uwagę na znaki i przestrzegaj ich.
  5. Uważaj na pieszych i rowerzystów: Bądź szczególnie ostrożny w obszarach, gdzie mogą pojawić się piesi i rowerzyści. Zawsze ustępuj pierwszeństwa pieszym na przejściach dla pieszych.
  6. Zachowaj bezpieczną odległość: Trzymaj bezpieczną odległość między swoim pojazdem a pojazdem przed tobą. To umożliwi ci reakcję na nagłe zdarzenia i uniknięcie kolizji.
  7. Regularnie sprawdzaj pojazd: Upewnij się, że twój pojazd jest w dobrym stanie technicznym. Regularne przeglądy, wymiana oleju, sprawdzenie hamulców i oświetlenia są kluczowe dla utrzymania bezpieczeństwa na drodze.
  8. Unikaj używania telefonu podczas jazdy: Rozmawianie przez telefon komórkowy lub przeglądanie treści podczas jazdy może być bardzo niebezpieczne. Zawsze skoncentruj się na prowadzeniu pojazdu.
  9. Ustępuj pierwszeństwa: Zawsze ustępuj pierwszeństwa, gdy to konieczne, zwłaszcza na skrzyżowaniach i w innych miejscach, gdzie istnieje ryzyko kolizji.
  10. Bądź elastyczny i cierpliwy: Nie zawsze wszystko pójdzie zgodnie z planem. Bądź elastyczny, cierpliwy i dostosuj się do zmieniających się warunków drogowych.

Przestrzeganie tych zasad może znacząco przyczynić się do poprawy bezpieczeństwa na drodze i zminimalizowania ryzyka wypadków drogowych.