Jakość i wrażenia podczas jazdy – na to stawiają Polacy, wybierając wyposażenie swojej nowej CUPRY

Jakość i wrażenia podczas jazdy – na to stawiają Polacy, wybierając wyposażenie swojej nowej CUPRY

0 przez
  • Prawie 60% kierowców CUPRY Leon wybiera nagłośnienie klasy premium system BeatsAudioTM, a ponad 40% decyduje się na sportowe doświadczenie, wybierając fotele kubełkowe.
  • Blisko 70% klientów doposaża ten model także w pakiet wspomagania jazdy XL z Navi System+.
  • Standardowa wersja CUPRY Leon została uzupełniona m.in. o nowy wariant napędowy (Mild-Hybrid 1.5 eTSI, 150 KM), skrzynię biegów DSG, asystenta świateł drogowych, zintegrowane tylne światła LED z dynamicznymi kierunkowskazami, dyfuzor zderzaka tylnego w kolorze karoserii i 18-calowe felgi aluminiowe
    w kolorze czarnym ze srebrnymi elementami.

Zmieniające się trendy związane z doborem dodatkowego wyposażenia samochodów skłaniają producentów motoryzacyjnych do nowego podejścia w tym zakresie. CUPRA przeanalizowała dane sprzedażowe dotyczące polskich klientów, z których wynika, że 56% osób, które w ubiegłym roku wybrały model Leon, zdecydowało się doposażyć swój samochód w system BeatsAudioTM. Jeszcze więcej polskich klientów (68%) wybrało pakiet wspomagania jazdy XL z Navi System+, w skład którego wchodzi m.in. predykcyjny tempomat, asystent świateł drogowych High Beam Assist, systemy rozpoznawania znaków drogowych i monitorowania martwego pola oraz łopatki do zmiany biegów przy kierownicy. Dla 43% istotnym elementem wyposażenia były także podgrzewane fotele kubełkowe z elektryczną regulacją fotela kierowcy.

Uwzględniając preferencje i wysokie oczekiwania swoich klientów, marka zdecydowała się na produkcję nowej wersji modelu, wyposażoną w silnik z technologią Mild-Hybrid 1.5 eTSI o mocy 150 KM. Dodatkowo, dzięki bogatszemu wyposażeniu standardowemu,  nie tylko poprawiono komfort i bezpieczeństwo pasażerów, ale także jeszcze mocniej podkreślono dynamiczny i emocjonalny design samochodu.

Bogato w standardzie

Standardowa wersja pojazdu została wyposażona m.in. w asystenta świateł drogowych High Beam Assist, dynamiczne kierunkowskazy, dyfuzor zderzaka tylnego w kolorze karoserii i 18-calowymi czarno-srebrnymi felgami aluminiowymi Machined Sport Black & Silver.

Ponadto, kierowcy Leona z silnikiem 150 KM mogą w standardzie korzystać z ekranu multimedialnego o przekątnej 25 cm (opcjonalnie 30 cm) oraz licznych technologii wspomagających jazdę, takich jak system kontroli odstępu Front Assist z funkcją awaryjnego hamowania oraz ochroną pieszych i rowerzystów czy asystenta pasa ruchu Lane Assist.

Kierowcy mogą także cieszyć się sportowymi przednimi fotelami w kolorze czarnym z miedzianymi przeszyciami, sportową, podgrzewaną i skórzaną kierownicą z łopatkami zmiany biegów, systemem bezkluczykowego dostępu i uruchamiania pojazdu KESSY, trzystrefową klimatyzacją, czujnikami parkowania z przodu i z tylu, elektrycznie regulowanymi, podgrzewanymi i składanymi lusterkami bocznymi, systemem CUPRA Connect, progresywnym wspomaganiem układu kierowniczego oraz aktywnym tempomat ACC.

Komfort, technologie i emocjonalny design

W ramach wyposażenia dodatkowego hiszpański producent udostępnił możliwość wyboru świateł Matrix LED, które po raz pierwszy zostały użyte w modelu Formentor. Reflektory umożliwiają jazdę z włączonymi światłami drogowymi przez cały czas, nie oślepiając innych użytkowników ruchu drogowego. Komplet diod LED włącza się i gaśnie sekcjami w czasie rzeczywistym na podstawie wykrytej przez przednią kamerę pozycji innych pojazdów poruszających się zarówno w tym samym, jak i przeciwnym kierunku. Pozwala to na zoptymalizowanie wykorzystania reflektorów, dzięki czemu ich światło jest wydajniejsze i bardziej precyzyjne.

Klienci, którzy zdecydują się na Leona w nowej wersji silnikowej mogą także wybierać spośród kilku pakietów: Comfort+, Design, Zimowy, oraz Skórzany w opcjach Black i Petrol Blue. Pakiet Design, zawiera m.in. charakterystyczny tylny spojler w kolorze czarnym i zewnętrzne listwy progowe CUPRA w kolorze ciemnego aluminium.

Auto można doposażyć w ponad 30-centymetrowy ekran multimedialny oraz skórzane fotele kubełkowe z kontrastującymi detalami na desce rozdzielczej – wszystko w kolorze Petrol Blue lub Black. Istnieje także możliwość uzupełnienia wyposażenia systemem BeatsAudioTM, elektrycznie otwieranym dachem panoramicznym oraz felgami z elementami w kolorze miedzi.

Opcjonalnie dostępne jest również zawieszenie adaptacyjne (DCC), które umożliwia zmianę twardości amortyzatorów w 15-stopniowym zakresie. Samochód można zamówić w wariancie z karoserią w matowych kolorach Magnetic Tech Matt lub Petrol Blue Matt, co nadaje mu unikalnego i sportowego charakteru.

Warto wiedzieć

Według danych pochodzących z Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców w 2021 roku dokonano ponad 1,7 mln rejestracji nowych pojazdów, z czego aż 1,3 mln to samochody osobowe. W tym samym roku wydano ponad 372 tys. dokumentów prawa jazdy. Na rynku polskim dominują samochody stare.

Pod koniec 2020 roku aż 40% samochodów osobowych zarejestrowanych w Polsce miało ponad 20 lat, natomiast 38,3% miało od 11 do 20 lat. Dominującym typem pojazdów jest benzyna. W 2020 roku pojazdy z silnikami benzynowymi stanowiły 45% polskiego rynku samochodów. Na drugim miejscu z 40% były diesel, na trzecim miejscu uplasowało się LPG z 14%. Natomiast pojazdy z napędem hybrydowym to jedynie 1%.

Raport za rok 2020 pt. “Branża Motoryzacyjna” przygotowany przez Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego (PZPM) podaje, że w polskich fabrykach w 2020 roku wyprodukowano 428 tys. samochodów osobowych i lekkich dostawczych. To spadek o 31,2% w porównaniu z rokiem wcześniejszym, będący wynikiem czasowego zastopowania gospodarki w związku z pandemią COVID-19.

Przedstawiciele firm motoryzacyjnych obecnych na polskim rynku przejawiają pesymizm oceniając zarówno obecną, jak i przyszłą sytuację branży.

Wskaźnik nastrojów menedżerów branży motoryzacyjnej wynosi 46 punktów i jest niższy aż o 23 punkty w porównaniu z wynikami badania przeprowadzonego w połowie 2021 roku. Z najnowszej edycji badania PZPM i KPMG pt. „Barometr nastrojów menedżerów firm motoryzacyjnych” wynika, że większość przedstawicieli branży nie spodziewa się zahamowania rozwoju elektromobilności – prognozując że do 2030 roku więcej niż co trzeci samochód osobowy będzie ładowany z gniazdka.

Światowy kryzys na rynku półprzewodników spowodował spadek sprzedaży w 8 na 10 firmach motoryzacyjnych działających na polskim rynku.

Według danych pochodzących z Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców w 2021 roku dokonano ponad 1,7 mln rejestracji nowych pojazdów, z czego aż 1,3 mln to samochody osobowe. W tym samym roku wydano ponad 372 tys. dokumentów prawa jazdy. Na rynku polskim dominują samochody stare.

Pod koniec 2020 roku aż 40% samochodów osobowych zarejestrowanych w Polsce miało ponad 20 lat, natomiast 38,3% miało od 11 do 20 lat. Dominującym typem pojazdów jest benzyna. W 2020 roku pojazdy z silnikami benzynowymi stanowiły 45% polskiego rynku samochodów. Na drugim miejscu z 40% były diesel, na trzecim miejscu uplasowało się LPG z 14%. Natomiast pojazdy z napędem hybrydowym to jedynie 1%.

Raport za rok 2020 pt. “Branża Motoryzacyjna” przygotowany przez Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego (PZPM) podaje, że w polskich fabrykach w 2020 roku wyprodukowano 428 tys. samochodów osobowych i lekkich dostawczych. To spadek o 31,2% w porównaniu z rokiem wcześniejszym, będący wynikiem czasowego zastopowania gospodarki w związku z pandemią COVID-19.