Jakość i wrażenia podczas jazdy – na to stawiają Polacy, wybierając wyposażenie swojej nowej CUPRY

Jakość i wrażenia podczas jazdy – na to stawiają Polacy, wybierając wyposażenie swojej nowej CUPRY

0 przez
  • Prawie 60% kierowców CUPRY Leon wybiera nagłośnienie klasy premium system BeatsAudioTM, a ponad 40% decyduje się na sportowe doświadczenie, wybierając fotele kubełkowe.
  • Blisko 70% klientów doposaża ten model także w pakiet wspomagania jazdy XL z Navi System+.
  • Standardowa wersja CUPRY Leon została uzupełniona m.in. o nowy wariant napędowy (Mild-Hybrid 1.5 eTSI, 150 KM), skrzynię biegów DSG, asystenta świateł drogowych, zintegrowane tylne światła LED z dynamicznymi kierunkowskazami, dyfuzor zderzaka tylnego w kolorze karoserii i 18-calowe felgi aluminiowe
    w kolorze czarnym ze srebrnymi elementami.

Zmieniające się trendy związane z doborem dodatkowego wyposażenia samochodów skłaniają producentów motoryzacyjnych do nowego podejścia w tym zakresie. CUPRA przeanalizowała dane sprzedażowe dotyczące polskich klientów, z których wynika, że 56% osób, które w ubiegłym roku wybrały model Leon, zdecydowało się doposażyć swój samochód w system BeatsAudioTM. Jeszcze więcej polskich klientów (68%) wybrało pakiet wspomagania jazdy XL z Navi System+, w skład którego wchodzi m.in. predykcyjny tempomat, asystent świateł drogowych High Beam Assist, systemy rozpoznawania znaków drogowych i monitorowania martwego pola oraz łopatki do zmiany biegów przy kierownicy. Dla 43% istotnym elementem wyposażenia były także podgrzewane fotele kubełkowe z elektryczną regulacją fotela kierowcy.

Uwzględniając preferencje i wysokie oczekiwania swoich klientów, marka zdecydowała się na produkcję nowej wersji modelu, wyposażoną w silnik z technologią Mild-Hybrid 1.5 eTSI o mocy 150 KM. Dodatkowo, dzięki bogatszemu wyposażeniu standardowemu,  nie tylko poprawiono komfort i bezpieczeństwo pasażerów, ale także jeszcze mocniej podkreślono dynamiczny i emocjonalny design samochodu.

Bogato w standardzie

Standardowa wersja pojazdu została wyposażona m.in. w asystenta świateł drogowych High Beam Assist, dynamiczne kierunkowskazy, dyfuzor zderzaka tylnego w kolorze karoserii i 18-calowymi czarno-srebrnymi felgami aluminiowymi Machined Sport Black & Silver.

Ponadto, kierowcy Leona z silnikiem 150 KM mogą w standardzie korzystać z ekranu multimedialnego o przekątnej 25 cm (opcjonalnie 30 cm) oraz licznych technologii wspomagających jazdę, takich jak system kontroli odstępu Front Assist z funkcją awaryjnego hamowania oraz ochroną pieszych i rowerzystów czy asystenta pasa ruchu Lane Assist.

Kierowcy mogą także cieszyć się sportowymi przednimi fotelami w kolorze czarnym z miedzianymi przeszyciami, sportową, podgrzewaną i skórzaną kierownicą z łopatkami zmiany biegów, systemem bezkluczykowego dostępu i uruchamiania pojazdu KESSY, trzystrefową klimatyzacją, czujnikami parkowania z przodu i z tylu, elektrycznie regulowanymi, podgrzewanymi i składanymi lusterkami bocznymi, systemem CUPRA Connect, progresywnym wspomaganiem układu kierowniczego oraz aktywnym tempomat ACC.

Komfort, technologie i emocjonalny design

W ramach wyposażenia dodatkowego hiszpański producent udostępnił możliwość wyboru świateł Matrix LED, które po raz pierwszy zostały użyte w modelu Formentor. Reflektory umożliwiają jazdę z włączonymi światłami drogowymi przez cały czas, nie oślepiając innych użytkowników ruchu drogowego. Komplet diod LED włącza się i gaśnie sekcjami w czasie rzeczywistym na podstawie wykrytej przez przednią kamerę pozycji innych pojazdów poruszających się zarówno w tym samym, jak i przeciwnym kierunku. Pozwala to na zoptymalizowanie wykorzystania reflektorów, dzięki czemu ich światło jest wydajniejsze i bardziej precyzyjne.

Klienci, którzy zdecydują się na Leona w nowej wersji silnikowej mogą także wybierać spośród kilku pakietów: Comfort+, Design, Zimowy, oraz Skórzany w opcjach Black i Petrol Blue. Pakiet Design, zawiera m.in. charakterystyczny tylny spojler w kolorze czarnym i zewnętrzne listwy progowe CUPRA w kolorze ciemnego aluminium.

Auto można doposażyć w ponad 30-centymetrowy ekran multimedialny oraz skórzane fotele kubełkowe z kontrastującymi detalami na desce rozdzielczej – wszystko w kolorze Petrol Blue lub Black. Istnieje także możliwość uzupełnienia wyposażenia systemem BeatsAudioTM, elektrycznie otwieranym dachem panoramicznym oraz felgami z elementami w kolorze miedzi.

Opcjonalnie dostępne jest również zawieszenie adaptacyjne (DCC), które umożliwia zmianę twardości amortyzatorów w 15-stopniowym zakresie. Samochód można zamówić w wariancie z karoserią w matowych kolorach Magnetic Tech Matt lub Petrol Blue Matt, co nadaje mu unikalnego i sportowego charakteru.

Warto wiedzieć

Przedstawiciele firm motoryzacyjnych obecnych na polskim rynku przejawiają pesymizm oceniając zarówno obecną, jak i przyszłą sytuację branży.

Wskaźnik nastrojów menedżerów branży motoryzacyjnej wynosi 46 punktów i jest niższy aż o 23 punkty w porównaniu z wynikami badania przeprowadzonego w połowie 2021 roku. Z najnowszej edycji badania PZPM i KPMG pt. „Barometr nastrojów menedżerów firm motoryzacyjnych” wynika, że większość przedstawicieli branży nie spodziewa się zahamowania rozwoju elektromobilności – prognozując że do 2030 roku więcej niż co trzeci samochód osobowy będzie ładowany z gniazdka.

Światowy kryzys na rynku półprzewodników spowodował spadek sprzedaży w 8 na 10 firmach motoryzacyjnych działających na polskim rynku.

Nad Wisłą znajdują się liczne zakłady produkcyjne takich marek jak Inter Cars, Toyota Motor Poland czy Mercedes-Benz. Volkswagen Poznań wyprodukował od stycznia 2022 roku już 40 881 samochodów. W 2016 roku Mercedes-Benz zdecydował się wybrać Jawor w województwie dolnośląskim na lokalizację zakładu produkcyjnego o wartości 500 milionów euro. Na Dolnym Śląsku, w Kobierzycach, znajduje się największa w Europie fabryka baterii litowo-jonowych, które są niezbędne do produkcji pojazdów elektrycznych. Rozwijane są tam samoobsługowe linie produkcyjne wykorzystujące sztuczną inteligencję. Ponadto, szwedzki producent baterii do e-pojazdów, Northvolt, poinformował w lutym 2021 o budowie fabryki w Gdańsku. Koniec pierwszego etapu inwestycji o łącznej wartości 200 milionów dolarów zaplanowano na przełom 2022 i 2023 roku. 

Inwestorzy z branży motoryzacyjnej w Polsce mogą korzystać z preferencyjnych przepisów podatkowych i dotacji, które są różnymi formami pomocy publicznej. Wśród środków wspierających znajdują się zwolnienia z podatku dochodowego dla inwestycji oraz podatku od nieruchomości w Specjalnych Strefach Ekonomicznych, a także pomoc oferowana w ramach programów współfinansowanych ze środków Unii Europejskiej, które mają wspierać prace badawczo-rozwojowe. 

Rozwój rynku motoryzacyjnego w Polsce i Europie w najbliższych latach upływał będzie pod znakiem unijnej propozycji “Fit for 55”. Celem tej propozycji jest zmniejszenie emisji gazów cieplarnianych o 55% do 2030 roku. Dzięki czemu UE zakłada osiągnięcie ostatecznie neutralność pod względem emisji dwutlenku węgla do 2050 roku. Aby osiągnąć ten poziom, konieczne byłoby wyeliminowanie tradycyjnych napędów i zastąpienie ich zeroemisyjnymi już do 2030 roku. Oznacza to również, że pojazdy niespełniające tych wymogów musiałyby zniknąć z rynku europejskiego po 2035 roku.

Dodatkowo, wskazuje się potrzebę większej cyfryzacji polskiego rynku motoryzacyjnego. Dotychczas kanały kontaktu z klientem i sprzedaży opierały się na punktach stacjonarnych. Pandemia wymusiła zmianę tego modelu i pokazała potencjał wirtualnej sprzedaży samochodów, zarówno dystrybutorom, jak i klientom. Ci drudzy zachęceni są do zakupu pojazdu online między innymi dzięki gwarancji satysfakcji, konkurencyjnym cenom, zaufaniu do marki oraz możliwości ulepszeń po zakupie.