CUPRA UrbanRebel Concept wystartuje w Race of Champions 2023

CUPRA UrbanRebel Concept wystartuje w Race of Champions 2023

0 przez

CUPRA UrbanRebel Racing Concept weźmie udział w wyścigu Race of Champions, w którym najlepsi kierowcy świata stają do rywalizacji w serii bezpośrednich zmagań identycznymi samochodami. W tym roku będą walczyć za kierownicą dwóch w 100% elektrycznych samochodów CUPRA UrbanRebel Racing Concept na torze pokrytym śniegiem i lodem w Pite Havsbad. Udział w wyścigu potwierdzili m.in. Mika Hakkinen, Sebastian Vettel oraz Petter Solberg.

W pełni elektryczna CUPRA UrbanRebel Racing Concept weźmie udział w jednym z najbardziej ekstremalnych wyścigów – Race of Champions. Wydarzenie jest rywalizacją nokautową, w której biorą udział najlepsi kierowcy na świecie walcząc w serii wyścigów o tytuł „Mistrza Mistrzów”. Podczas tegorocznej edycji, która odbędzie się w Pite Havsbad, 60 mil od koła podbiegunowego w północnej Szwecji, zawodnicy zasiądą za kierownicą dwóch samochodów CUPRA UrbanRacing Concept.

Zaprojektowany z myślą o torze wyścigowym

UrbanRebel Concept zapewnia ciągłą moc 250 kW (340 KM) i do 320 kW (435 KM) w szczytowym momencie, a od 0 do 100 km/h przyspiesza w zaledwie 3,2 sekundy.

UrbanRebel jest uosobieniem tego, co można osiągnąć, łącząc wyścigi i elektryfikację. Udział w Race Of Champions pokaże emocje, jakie może dostarczyć z najlepszymi kierowcami z całego świata za kierownicą – powiedział Antonino Labate, dyrektor ds. strategii i operacji biznesowych w firmie CUPRA.

Tegoroczny Race of Champions zapowiada się na najbardziej ekstremalny wyścig w historii wydarzenia. Tor został zbudowany na zamarzniętej części Morza Bałtyckiego, a trasa będzie pokryta lodem i śniegiem. Udział w wydarzeniu zapowiedzieli najlepsi kierowcy na świecie, w tym wielokrotni mistrzowie Formuły 1 – Mika Hakkinen i Sebastian Vettel, mistrzyni serii W Jamie Chadwick, mistrzowie świata w rajdach i rallycrossie Johan Kristoffersson, Petter Solberg, Travis Pastrana. Wyścig odbędzie się 28 i 29 stycznia.

CUPRA to marka łącząca niekonwencjonalny styl, emocje i wyjątkowe osiągi. Powstała w 2018 roku w Barcelonie. Siedziba firmy znajduje się w miejscowości Martorell, a sprzedaż odbywa się poprzez sieć wyspecjalizowanych punktów na całym świecie.  

W 2021 roku CUPRA utrzymała trend wzrostowy i napędzana sukcesem Formentora potroiła swoją sprzedaż, uzyskując poziom niemal 80 000 egzemplarzy. 

Udowadniając, że elektryfikacja i sportowy charakter doskonale do siebie pasują, w 2021 roku CUPRA zaprezentowała pierwszy w 100% elektryczny samochód marki – CUPRA Born. W 2022 roku firma poszerzyła gamę tego modelu o pojazdy z różnymi pojemnościami akumulatorów, a także o mocniejszą wersję e-Boost. Marka wprowadziła również ekskluzywną, limitowaną edycję modelu CUPRA Formentor VZ5. 

W 2024 roku premierę będzie miał drugi całkowicie elektryczny model marki – CUPRA Tavascan oraz pierwszy zelektryfikowany sportowy SUV, czyli CUPRA Terramar. Rok później na motoryzacyjnym rynku pojawi się najbardziej radykalna interpretacja miejskiego samochodu elektrycznego marki, inspirowana koncepcją CUPRA UrbanRebel.

CUPRA jest oficjalnym partnerem motoryzacyjnym klubu FC Barcelona oraz sponsorem zawodów World Padel Tour i eSports Club Finetwork KOI. Wspiera takie projekty jak festiwal Primavera Sound oraz produkcja łodzi motorowych we współpracy z De Antonio Yachts.

Ambasadorzy marki stanowią część międzynarodowego zespołu CUPRA Tribe i chcą być siłą napędową zmian. Wśród nich są: miejski artysta działający pod pseudonimem TV Boy, złoci medaliści olimpijscy Adam Peaty, Melvin Richardson i Saúl Craviotto, niemiecki bramkarz Marc ter Stegen oraz zdobywczyni Złotej Piłki i najlepsza piłkarka FIFA, Alexia Putellas. Od 2022 roku polskim Partnerem marki CUPRA jest Szymon Godziek, zawodnik specjalizujący się w ekstremalnym freestyle’u MTB i freeride.

Warto wiedzieć

Główny Urząd Statystyczny podaje, że w 2020 roku w Polsce zarejestrowanych było niecałe 33 mln pojazdów samochodowych i ciągników, a także prawie 1,7 mln motocykli. To przyrost o niecały milion w przypadku pojazdów samochodowych i ciągników oraz o ponad 80 tys. motocykli w porównaniu z 2019 r.

Analiza rynku motoryzacyjnego, wykazała, że liczba zarejestrowanych samochodów osobowych wzrosła z 24,4 mln w 2019 r. do ponad 25,1 mln w 2020 r.

Nad Wisłą znajdują się liczne zakłady produkcyjne takich marek jak Inter Cars, Toyota Motor Poland czy Mercedes-Benz. Volkswagen Poznań wyprodukował od stycznia 2022 roku już 40 881 samochodów. W 2016 roku Mercedes-Benz zdecydował się wybrać Jawor w województwie dolnośląskim na lokalizację zakładu produkcyjnego o wartości 500 milionów euro. Na Dolnym Śląsku, w Kobierzycach, znajduje się największa w Europie fabryka baterii litowo-jonowych, które są niezbędne do produkcji pojazdów elektrycznych. Rozwijane są tam samoobsługowe linie produkcyjne wykorzystujące sztuczną inteligencję. Ponadto, szwedzki producent baterii do e-pojazdów, Northvolt, poinformował w lutym 2021 o budowie fabryki w Gdańsku. Koniec pierwszego etapu inwestycji o łącznej wartości 200 milionów dolarów zaplanowano na przełom 2022 i 2023 roku. 

Inwestorzy z branży motoryzacyjnej w Polsce mogą korzystać z preferencyjnych przepisów podatkowych i dotacji, które są różnymi formami pomocy publicznej. Wśród środków wspierających znajdują się zwolnienia z podatku dochodowego dla inwestycji oraz podatku od nieruchomości w Specjalnych Strefach Ekonomicznych, a także pomoc oferowana w ramach programów współfinansowanych ze środków Unii Europejskiej, które mają wspierać prace badawczo-rozwojowe. 

W pierwszym kwartale 2022 roku zarejestrowano 102 tys. nowych samochodów osobowych – o 13,4% mniej w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku.

Spadek sprzedaży zanotowały również segmenty samochodów dostawczych (-12,3%), samochodów ciężarowych (-3,4%) oraz przyczep i naczep (-2,8%). Wzrosła natomiast sprzedaż samochodów osobowych z napędami alternatywnymi – w pierwszym kwartale 2022 r. w Polsce zarejestrowano 42 tys. tego typu pojazdów, o 13,5% więcej niż rok wcześniej.

Bardzo niepokojące wskaźniki odnotowano w obszarze produkcji pojazdów. W ciągu pierwszych trzech miesięcy 2022 roku w Polsce wyprodukowano zaledwie 90 tys. pojazdów – co oznacza spadek aż o 33,4% rok do roku. To najniższy od lat wynik pierwszych trzech miesięcy roku.