BENTLEY ZANOTOWAŁ REKORDOWE WYNIKI FINANSOWE ZA PIERWSZĄ CZĘŚĆ 2023 ROKU. JEST TO DRUGI NAJLEPSZY WYNIK KWARTALNY W HISTORII MARKI
- Brytyjska marka rozpoczęła rok z zyskiem operacyjnym w wysokości 216 mln euro, osiągając tym samym wzrost o 27% r/r.
- Całkowity przychód marki wzrósł z 813 mln euro do 882 mln euro.
- Najlepszy w historii pierwszy kwartał zbiega się ze wzrostem globalnej sprzedaży samochodów o 10%. Wynik sprzedanych pojazdów do tej pory wynosi 3 517 modeli.
- Modele Bentayga stanowią 42% całkowitej sprzedaży brytyjskiego producenta.
- Zwrot ze sprzedaży wzrasta do 24,4% dzięki personalizacji, edycjom limitowanym oraz pojazdom kolekcjonerskim typu Coachbuilt.
Luksusowa brytyjska marka rozpoczęła rok 2023 z zyskiem operacyjnym w wysokości 216 milionów euro, co stanowi wzrost o 27% w stosunku do tego samego okresu w roku ubiegłym. Całkowite przychody wzrosły z 813 milionów euro do 882 milionów euro, co oznacza przyrost o 9 punktów procentowych.
Liczby te są następstwem rekordowych wyników rocznych w 2022 roku, kiedy to zyski operacyjne w wysokości 708 mln euro wzrosły o prawie 1 mld euro w porównaniu z rokiem 2018. Ten wynik stanowił również wzrost o 319 milionów euro w stosunku do roku 2021.
Rentowność sprzedaży w pierwszym kwartale wzrosła z 20,9% w 2022 roku do 24,4%. W dużej mierze wynikało to z utrzymującego się silnego zainteresowania personalizacją modeli oraz wyższym poziomem wykorzystania opcji, w tym sprzedażą unikalnych modeli Mulliner Coachbuilt i Limited Edition.
Dane za pierwszy kwartał odzwierciedlają również dobre wyniki sprzedaży globalnej, która wzrosła o 10%, osiągając liczbę 3 517 sprzedanych modeli luksusowych aut. W Ameryce Północnej oraz Południowej odnotowano 39% wzrost r/r., z łączną liczbą 1 157 sprzedanych pojazdów, natomiast Azja i Pacyfik (+11%) oraz Bliski Wschód (+66%) również odnotowały zwyżkowe wyniki.
– Szczególnie godne uwagi są rekordowe wyniki Bentleya w Ameryce Północnej i Południowej, gdzie nasze luksusowe samochody cieszą się imponującym zainteresowaniem. Wprowadzenie Bentaygi EWB oraz sukces sedana Flying Spur, były kluczowe dla osiągnięcia tych zadowalających wyników – wyjaśnia Hallmark.
Najnowsze dane globalne i wysoka sprzedaż nowych modeli, zapewniają firmie Bentley samofinansowanie przełomowej strategii Beyond100, która ma na celu wprowadzenie zrównoważonej, luksusowej mobilności. Strategia obejmuje inwestycję o wartości 3 mld euro w fabryce w Crewe, a także wprowadzenie na rynek 5 nowych modeli BEV w ciągu zaledwie 5 lat, począwszy od 2026 roku.