5 gwiazdek w jeszcze bardziej rygorystycznych testach Euro NCAP dla dwóch modeli SEAT-a

5 gwiazdek w jeszcze bardziej rygorystycznych testach Euro NCAP dla dwóch modeli SEAT-a

0 przez

Dwa modele SEAT-a, Ibiza i Arona, otrzymały najwyższe oceny w testach zderzeniowych Euro NCAP. W obu zastosowano innowacyjne rozwiązania, które mają do minimum eliminować skutki zderzeń czołowego i bocznego. Tym samym SEAT podtrzymuje zobowiązanie do oferowania najbezpieczniejszych pojazdów na rynku.

Pięć lat po uzyskaniu maksymalnej oceny w testach bezpieczeństwa Euro NCAP, nowe wersje modeli SEAT-a powtarzają ten wynik, pomimo zaostrzenia kryteriów testowych w ostatnich latach. Inżynierowie z Martorell wprowadzili nowoczesne rozwiązania, a wśród nich ruchomą barierę do próby zderzenia czołowego. System ma za zadanie ocenić poziom ochrony pasażerów oraz wpływu elementów konstrukcyjnych na ich bezpieczeństwo podczas zderzenia. Usprawniono również mechanizm kontrolny uderzeń bocznych, w których uwzględniono korekty prędkości testowej bariery zbliżeniowej, jej masy i ochrony przed uderzeniami z boku.

– Wszyscy, którzy pracowali nad nowymi modelami Ibizy i Arony mogą czuć dumę z tego, że po raz kolejny zdobyły one najwyższe oceny w teście Euro NCAP. SEAT od zawsze stawiana bezpieczeństwo swoich samochodów i ich użytkowników, implementując w tym celu najnowsze technologie – komentuje dr Werner Tietz, wiceprezes wykonawczy SEAT-a ds. badań i rozwoju.

Nowoczesne rozwiązania technologiczne z myślą o bezpieczeństwie uczestników ruchu

W nowych wersjach samochodów modyfikacji uległo przede wszystkim nadwozie: przód pojazdu został przeprojektowany z myślą o zwiększeniu bezpieczeństwa podczas pełnowymiarowego testu zderzenia czołowego MPDB. Aktualizacji poddano również inne systemy bezpieczeństwa: przednie pasy zostały zintegrowane podwójnym napinaczem, zainstalowano też funkcję przypominania o zapięciu pasów dla pasażerów na tylnych siedzeniach samochodu oraz dodatkowe poduszki powietrzne. W standardowym wyposażeniu zarówno nowej Ibizy, jak i Arony dostępne są nowe systemy: kamer, zmiany pasa ruchu oraz rozpoznawania pieszych i rowerzystów.

To już kolejne modele, które uzyskały 5 gwiazdek w testach zderzeniowych po Leonie, Atece i Tarraco, co pokazuje zaangażowanie hiszpańskiej marki w produkcję pojazdów spełniających najwyższe standardy bezpieczeństwa.

SEAT to jedyna firma, która projektuje, produkuje i sprzedaje samochody w Hiszpanii. Należy do Grupy Volkswagen, a międzynarodową działalność prowadzi z siedziby zlokalizowanej w Martorell (w prowincji Barcelona). Eksportuje 80% produkowanych pojazdów i działa w 80 krajach na wszystkich kontynentach. W 2019 roku firma SEAT sprzedała łącznie 574 100 samochodów, ustanawiając nowy rekord sprzedaży. 

Grupa SEAT zatrudnia łącznię ponad 15 000 specjalistów w trzech centrach produkcyjnych zlokalizowanych w Barcelonie, El Prat de Llobregat oraz Martorell, w których powstają cieszące się dużym powodzeniem modele Ibiza, Arona i Leon. Pozostałe modele firma produkuje w Czechach, Niemczech, Portugalii oraz na Słowacji. 

SEAT jest największym przemysłowym inwestorem w badania i rozwój w Hiszpanii. Posiada własne centrum oprogramowania SEAT:CODE oraz centrum technologiczne, które funkcjonuje jako centrum wymiany wiedzy łączące 1000 inżynierów. Samochody firmy już teraz mogą pochwalić się najnowszymi rozwiązaniami z dziedziny łączności, a globalny proces cyfryzacji wdrażany przez SEAT-a ma na celu promowanie przyszłości opartej na mobilności. 

Stałe dążenie do innowacji przełożyło się na uruchomienie w Polsce w 2020 roku dwóch platform online ułatwiających klientom kontakt z marką SEAT oraz wybór i zakup samochodu. Wirtualny Salon dostępny na portalu SEAT.pl to interaktywny showroom oferujący ogólnodostępne pokazy samochodów na żywo oraz prywatne wideokonsultacje z doradcą, który przedstawi i omówi wybrany model. Platforma Sales Online dostępna pod adresem Sklep.SEAT.pl to z kolei kompletne narzędzie ułatwiające wyszukanie i zamówienie samochodu dostępnego w polskiej sieci dealerskiej SEAT-a. Sales Online zapewnia zarazem dostęp do atrakcyjnej oferty finansowej leasingu konsumenckiego, niedostępnego w stacjonarnych salonach marki. 

Warto wiedzieć

Przedstawiciele firm motoryzacyjnych obecnych na polskim rynku przejawiają pesymizm oceniając zarówno obecną, jak i przyszłą sytuację branży.

Wskaźnik nastrojów menedżerów branży motoryzacyjnej wynosi 46 punktów i jest niższy aż o 23 punkty w porównaniu z wynikami badania przeprowadzonego w połowie 2021 roku. Z najnowszej edycji badania PZPM i KPMG pt. „Barometr nastrojów menedżerów firm motoryzacyjnych” wynika, że większość przedstawicieli branży nie spodziewa się zahamowania rozwoju elektromobilności – prognozując że do 2030 roku więcej niż co trzeci samochód osobowy będzie ładowany z gniazdka.

Światowy kryzys na rynku półprzewodników spowodował spadek sprzedaży w 8 na 10 firmach motoryzacyjnych działających na polskim rynku.

Rozwój rynku motoryzacyjnego w Polsce i Europie w najbliższych latach upływał będzie pod znakiem unijnej propozycji “Fit for 55”. Celem tej propozycji jest zmniejszenie emisji gazów cieplarnianych o 55% do 2030 roku. Dzięki czemu UE zakłada osiągnięcie ostatecznie neutralność pod względem emisji dwutlenku węgla do 2050 roku. Aby osiągnąć ten poziom, konieczne byłoby wyeliminowanie tradycyjnych napędów i zastąpienie ich zeroemisyjnymi już do 2030 roku. Oznacza to również, że pojazdy niespełniające tych wymogów musiałyby zniknąć z rynku europejskiego po 2035 roku.

Dodatkowo, wskazuje się potrzebę większej cyfryzacji polskiego rynku motoryzacyjnego. Dotychczas kanały kontaktu z klientem i sprzedaży opierały się na punktach stacjonarnych. Pandemia wymusiła zmianę tego modelu i pokazała potencjał wirtualnej sprzedaży samochodów, zarówno dystrybutorom, jak i klientom. Ci drudzy zachęceni są do zakupu pojazdu online między innymi dzięki gwarancji satysfakcji, konkurencyjnym cenom, zaufaniu do marki oraz możliwości ulepszeń po zakupie.

Przedstawiciele firm motoryzacyjnych obecnych na polskim rynku przejawiają pesymizm oceniając zarówno obecną, jak i przyszłą sytuację branży.

Wskaźnik nastrojów menedżerów branży motoryzacyjnej wynosi 46 punktów i jest niższy aż o 23 punkty w porównaniu z wynikami badania przeprowadzonego w połowie 2021 roku. Z najnowszej edycji badania PZPM i KPMG pt. „Barometr nastrojów menedżerów firm motoryzacyjnych” wynika, że większość przedstawicieli branży nie spodziewa się zahamowania rozwoju elektromobilności – prognozując że do 2030 roku więcej niż co trzeci samochód osobowy będzie ładowany z gniazdka.

Światowy kryzys na rynku półprzewodników spowodował spadek sprzedaży w 8 na 10 firmach motoryzacyjnych działających na polskim rynku.